سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی بدن بسیار موثر است
سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی بدن بسیار موثر است
سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی بدن بسیار موثر است و باید از سنین کودکی نسبت به آن در خانواده ها حساسیت لازم را ایجاد کرد.

به گزار ش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا -دکتر اسماعیل نورصالحی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست با مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها و مسئولان واحدهای بهداشت دهان و دندان سراسر استان که به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: شیوع کرونا باعث شده که طی دو سال گذشته، ارائه خدمات بهداشت و سلامت دهان و دندان در شبکه های بهداشت و درمان به مردم کمرنگ شود.

وی افزود: برای بهبود خدمات سلامت دهان و دندان در شهرستان ها به یک برنامه منظم نیاز است و باید طی سه ماه اجرا از سوی مدیران شبکه های بهداشت و دندان این وضعیت ارتقا یابد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هزینه های دندانپزشکی برای بخشی از جامعه بسیار سنگین است گفت: برای کمک به مردم، ارائه خدمات بهداشت و سلامت دهان و دندان در مراکز بهداشت شبکه های شهرستان ها مهیا شده تا سلامت دهان و دندان همه اقشار جامعه ارتقا و بهبود یابد.

نورصالحی تصریح کرد: سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی بدن بسیار موثر است و باید از سنین کودکی نسبت به آن در خانواده ها حساسیت لازم را ایجاد کرد.

وی با تاکید بر رصد فعالیت دندانپزشکان در شبکه های بهداشت و درمان سراسر استان گفت: با هر گونه کوتاهی در این حوزه برخورد قانونی صورت می گیرد.

دکتر صیاد کریمی، مدیرگروه دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، با اشاره به شاخص های سلامت دهان و دندان، اظهار کرد: باید نگاه سنتی به حوزه سلامت دهان و دندان تغییر یافته و اصلاحاتی در این دیدگاه به وجود آید.

وی افزود: تاکید بر خودمراقبتی و اصلاح ساختار مراقبت در حوزه سلامت دهان و دندان می تواند شاخص های این حوزه را ارتقا دهد.

کریمی، مهیا بودن امکانات بهداشت و سلامت دهان و دندان در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها را مزیت قابل توجهی در این حوزه دانست و گفت: با وجود مهیا بودن امکانات دولتی این حوزه در شهرستان ها باید بهترین خدمات در حوزه بهداشت و سلامت دهان و دندان به مردم ارائه شود.

 

  • منبع خبر : ایسنا