گازرسانی به ۱۵۲ روستا تا پایان سال آینده
گازرسانی به ۱۵۲ روستا تا پایان سال آینده
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در دیدار با اصحاب رسانه از گازرسانی به 152 روستا تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، روز پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در دیدار با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار به همه فعالان این عرصه، از همراهی همه خبرنگاران با شرکت گاز برای عبور از زمستان سخت سال گذشته تشکر و قدردانی کرد.

وی با اعلام خبر افتتاح طرح گازرسانی به ۱۵روستا در هفته دولت امسال، اظهار داشت: با بهره مندی این روستاها از نعمت گاز طبیعی، مجموع روستاهای برخوردار از گاز در استان به ۲ هزار و ۱۳۶ روستا می رسد.

نیکویی با بیان اینکه این روستاها با جمعیت۵۲۰ خانوار در شهرستان های تالش، آستارا، شفت، لنگرود و املش قرار دارند، گفت: برای گازرسانی به این مناطق بیش از ۱۵۷ میلیارد ریال هزینه شده و با این افتتاحات درصد بهره مندی خانوارهای روستایی استان به ۹۷٫۱ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در بخشی دیگر درخصوص پروژه های در دست اجرای این شرکت، گفت: با مساعدت مدیران شرکت ملی گاز، مجوزهای عملیات گازرسانی به ۱۵۲روستا در شهرستان های رودسر، تالش، املش، سیاهکل و رودبار اخذ شده و پیمان سپاری آنها در قالب ۸ پیمان برای سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ انجام شده و هم اکنون در حال اجرا است.

جمال نیکویی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درخصوص گازرسانی به روستاهای شهرستان شفت، خاطرنشان کرد: ۲ روستای بابارکاب و طالقان در این شهرستان در هفته دولت امسال بهره مند از نعمت گاز طبیعی می‌شوند و گازدار شدن روستای امامزاده ابراهیم شفت نیز تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود.

وی در خاتمه از افزایش برخورداری میزان بهره مندی گاز روستایی گیلان به ۹۸ درصد تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: شرکت گاز تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با رساندن گاز به مناطق کم‌برخوردار، محرومیت را از چهره روستاها بزداید.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خبرنگاران حاضر، از خانواده زنده یاد رضا اسدی، خبرنگار و فعال عرصه رسانه با اهدای لوح تقدیر و هدایای تجلیل و تکریم شد.

 

  • منبع خبر : گاز گیلان