ارتقاء سطح سواد سلامت سالمندان و بازنشستگان از برنامه های سازمان تامین اجتماعی است
ارتقاء سطح سواد سلامت سالمندان و بازنشستگان از برنامه های سازمان تامین اجتماعی است
با هدف آشنایی با سبک زندگی در سالمندی و ارتقاء سطح سواد سلامت بازنشستگان در این دوران ، یک دوره آموزشی با همکاری تامین اجتماعی گیلان و کانون بازنشستگان برگزار گردید .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، کیوان مرتضوی در این دوره آموزشی که با همکاری و مشارکت مدیریت درمان استان و کانون همکاران بازنشسته با شرکت حدود ۶۰ نفر در سالن اجتماعات بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت برگزار گردید با اشاره به اینکه سالمندی و دوران بازنشستگی فصل نوینی از زندگی است افزود : توجه به رعایت اصول تغذیه ، ورزش و ویژگی های خاص زندگی در این دوران از اهمیت بسیاری برخوردار است و سازمان در این مسیر تلاش دارد با اجرای دوره های آموزشی و انجام اقدامات غربالگری ، ارتقاء سطح سواد سلامت سالمندان را دنبال مینماید .

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان با حدود ۱۳ درصد جمعیت افراد بالای ۶۵ سال ، سالمندترین استان گشور است اظهار داشت شرایط اقلیمی و آب و هوایی و مهاجر پذیری از سایر استانها برای سپری نمودن دوران پیری و بازنشستگی ، اصلی ترین علت آن میباشد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان برنامه های مختلف رفاهی ، سفرهای زیارتی و المپیادهای ورزشی را از دیگر تمهیدات اتخاذ شده برای ایجاد شرایط بهتر زندگی قشر بازنشسته معرفی و خاطر نشان نمود در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر از مستمری بگیران استان در زمره سالمندان قرار دارند که اگر بخواهیم شاخص سن ۶۰ سالگی بر اساس برخی تعاریف علمی را برای آن تعیین کنیم این تعداد بیشتر شده و تا حدود ۷۵ هزار نفر افزایش می یابد .

در این دوره آموزشی دکتر وکیل زاده متخصص طب سالمندی مباحث مختلفی از سبک و الزامات زندگی در دوران بازنشستگی را برای شرکت کنندگان تشریح نمود .

انجام معاینات غربالگری شامل فشار خون و تست قند برای شرکت کنندگان از دیگر اقدامات در حاشیه این دوره آموزشی بود .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان