اداره کل نوسازی مدارس گیلان دو پروژه را به نام زنده یاد نرجس خانعلی‌زاده پرستار جوان گیلانی نام گذاری کرد
اداره کل نوسازی مدارس گیلان دو پروژه را به نام زنده یاد نرجس خانعلی‌زاده پرستار جوان گیلانی نام گذاری کرد
اداره کل نوسازی مدارس گیلان به پاس رسم قدرشناسی از ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران, دو پروژه را به نام زنده یاد نرجس خانعلی‌زاده پرستار جوان گیلانی نام گذاری کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس گیلان در راستای نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی و به پاس زحمات کادر فداکار بهداشت و درمان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان با همراهی و مشارکت ارزشمند خیرین بزرگوار(موسسه خیریه مهر گیتی) اقدام به تجهیز و تعمیرات اساسی هنرستان نرجس کلاچای نموده و به رسم تکریم از فداکاری‌های زنده‌یاد نرجس خانعلی‌زاده، پرستار جوان و فداکار بیمارستان‌ میلاد لاهیجان که در خط مقدم جبهه مبارزه با ویروس کرونا به رحمت ایزدی پیوست، به نام این بانوی فداکار نامگذاری و تقدیم جامعه بزرگ پرستاران نمود.

شایان ذکر است در گامی دیگر نیز کتابخانه محله محور پروژه ۱۲ کلاسه مبرهن رشت واقع در خیابان آفخرا به یاد این بانوی فقیده و فداکار احداث و به نام این دختر فداکار سرزمینمان مزین گشت.

گفتنی است؛ نرجس خانعلی‌زاده سال ۱۳۷۳ در کلاچای، شهرستان رودسر متولد شد. او پس از پایان تحصیلات، طرح پرستاری خود را در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران سپری کرد و سپس به ‌عنوان پرستار در بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان،مشغول به خدمت شد. وی ۴ اسفند ماه ۱۳۹۸ در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، با عوارض مشابه ابتلا به این ویروس، در حین رسیدگی به بیماران در محل کار خود از حال رفت و به دلیل عوارض ریوی و تنگی نفس در بخش مراقبت‌های ویژه همان بیمارستان بستری شد. نرجس خانعلی‌زاده در بعد از ظهر ۶ اسفند در بیمارستان میلاد، لاهیجان درگذشت.
یاد و نامش گرامی باد.

  • منبع خبر : نوسازی مدارس گیلان