اختصاص ۵۵ درصد از بودجه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۲ به دو بخش حمل و نقل عمومی و خدمات عمرانی شهر رشت
اختصاص ۵۵ درصد از بودجه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۲ به دو بخش حمل و نقل عمومی و خدمات عمرانی شهر رشت
سرپرست شهرداری رشت ، تامین ماشین‌آلات مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی و ستاد بحران شهرداری را از اهداف بازدید مسئولان شهری از نمایشگاه خودرو برشمرد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبـر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، یوسف یزدانی به همراه ریاست و اعضای  شورای اسلامی شهر از یازدهمین نمایشگاه صنعت خورو و قطعات وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی رشت بازدید کردند.
سرپرست شهرداری رشت در این رابطه گفت : با عنایت به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین نیاز به تجهیز ماشین آلات آتش نشانی و امدادرسان شهر ، پیگیر شناسایی شرکت های قوی در صنعت خودرو هستیم که بتوان طی تعاملاتی با آنان جهت تامین چند دستگاه از انواع خودرو حمل و نقل عمومی، امدادرسان و چندخودرو سنگین در بخش حمل و نقل بار وارد تعامل شویم.
یزدانی در مورد فضای برگزاری نمایشگاه اشاره داشت : موقعیت مکانی نمایشگاه بین المللی رشت در دسترس و مناسب است و با توجه به استقبال صورت گرفته ، بنظر میرسد باید فضای برگزاری نمایشگاه برای دفعات بعد وسیع تر در نظر گرفته شود.
رئیس شورای اسلامی در نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات وابسته در رشت با اشاره به تلاش مدیریت شهری رشت به منظور اجرای شبکه حمل و نقل مطلوب در رشت گفت: مدیریت شهری به دنبال ایجاد بهترین خدمات حمل و نقل و در خور شأن همشهریان عزیز است.
محمد حسین واثق کارگرنیا در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو با بیان اینکه این نمایشگاه  در سطح بازارهای جهانی روز دنیا است اظهار کرد: یکی از اهداف مدیریت شهری در جریان بازدید از این نمایشگاه ، شناسایی  شرکت های حمل و نقل قوی، تعامل و ارتباطی در جهت تجهیز ناوگان عمومی حمل و نقل در سطح شهر رشت است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر شهر رشت در هر دو بخش حمل و نقل بار و مسافر دچار فرسودگی در تجهیزات و ماشین آلات است افزود: برای سال جدید تجهیز و نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل، اعم از اتوبوس، مینی بوس و تاکسیهای شهر در اولویت کار مدیریت شهری قرار دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد : در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری به این مهم توجه و ۵۵ درصد از بودجه شهر به دو بخش حمل و نقل و خدمات عمرانی اختصاص داده شده است و در بخش حمل و نقل بار نیز در حال پیگیری نوسازی کامیونت ها و تجهیزات مخصوص حمل بار هستیم.
سید شمس شفیعی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی نیز در دیدار از نمایشگاه صنعت خودرو گفت‌ : ‌سطح کیفی خودروهای حاضر در نمایشگاه مطلوب و بویژه قطعات به کاررفته در ماشین آلات برخی شرکت های حاضر( شرکت بهمن) متعلق به بهترین کمپانیهای بازارهای جهان است.
وی هم چنین به مجهز بودن انواعی از اتوبوسهای حاضر به وای فای اشاره داشت و گفت: توجه به هوشمندسازی و مونیتورینگ معابر شهری رشت از اهداف مورد نظر در نوسازی حمل و نقلی مدیریت شهری است.
  • منبع خبر : شهرداری رشت