اجلاس پیرغلامان حسینی در گیلان هرچه باشکوه تر برگزار می شود
اجلاس پیرغلامان حسینی در گیلان هرچه باشکوه تر برگزار می شود
استاندار گیلان با تاکید به برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی(ع) گفت: مقدمات برگزاری این اجلاس فراهم شده و آماده برپایی آن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛اسدالله عباسی غروب  (یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲) در نشست شورای سیاستگذاری بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان اهل بیت “ع” به میزبانی گیلان اظهار کرد: سال گذشته در جریان برگزاری نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی جهان اسلام، پرچم امام حسین “ع” را تحویل گرفتیم و با مکانباتی تلاش شد تا  بیستمین اجلاس در استان برگزار شود که این مهم محقق شد.

وی بهره‌گیری از ظرفیت عظیم مردم در روند برگزاری بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی را در غنابخشی و شورآفرینی این مراسم موثر دانست و گفت: باید از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای پوشش شایسته این کنگره و منعکس کردن آن از گیلان استفاده کنیم.

 عباسی افزود: مجموع دست اندرکاران و نقش آفرینان این رویداد مذهبی، باید تمامی تلاش خود را برای ماندگاری و اثربخشی آن بکار گیرند تا در تاریخ گیلان ماندگار باشد.

وی اضافه کرد: با برگزاری جلسات مختلف و تشکیل کارگروه هایی به صورت عملیاتی و راهبردی اکنون مقدمات برگزاری این اجلاس فراهم شده   که این برنامه یازدهم مهرماه امسال در گیلان برگزار خواهد شد.

 نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برنامه های بیستمین اجلاس پیرغلامان جهان اسلام به تدریج اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: با کمک‌ مردم استان برای برگزاری هر چه باشکوهتر این اجلاس تلاش خواهیم کرد تا در تاریخ گیلان ماندگار شود.

 وی بیان کرد: چنین  اجلاس مهم و ارزشمند شاید ۳۰ یا ۴۰ سال یک بار در گیلان اتفاق بیفتند بنابراین ما به عنوان خدمتگزار مردم این توفیق را داریم تا از همه ظرفیت های مردمی، دولتی و دستگاه ها برای برگزاری این اجلاس استفاده کنیم و بتوانیم پیام خوبی را به آحاد جامعه و جهانیان برسانیم همانطوری که مردم در اربعین حماسه آفریدند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در این جلسه گفت: افتخار می کنیم که میزبان پیرغلامان دنیای اسلام هستیم.

آیت الله رسول فلاحتی اظهار کرد: در بیستمین اجلاس پیرغلامان جهان اسلام، مداحان اهل بیت “ع” که سالیان سال در ستایش اهل بیت تلاش کردند، تکریم می شوند.

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه این کنگره افزود: تمهیدات لازم برای قبل، حین و بعد از اجلاس به خوبی اندیشیده شود تا شاهد آسیب‌ها و کاستی‌های احتمالی نباشیم.

وی به برگزاری کنگره بین المللی پیرغلامان حسینی در مکانی مناسب با امکاناتی شایسته مهمانان داخلی و بین المللی نیز تأکید کرد و خواستار تبلیغات محیطی و رسانه‌ای مناسب و هنرمندانه برای این اجلاس بزرگ شد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان