اربعین حسینی به آئینی بین المللی تبدیل شده است
اربعین حسینی به آئینی بین المللی تبدیل شده است
استاندار گیلان با تاکید بر کیفیت مطلوب خدمت‌رسانی موکب‌های اربعینی این استان نسبت به سال‌های گذشته گفت: امروز آئین اربعین تنها متعلق به ایران و عراق نیست بلکه به مراسمی بین المللی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی صبح (چهارشنبه اول آذز ۱۴۰۲) در همایش تجلیل از خادمان مواکب اربعینی گیلان با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا و سرور و سالار شهیدان،  اظهار کرد: خادمی افتخار بزرگی است و از خادمان مواکب تقدیر می‌کنیم که خدمت‌رسانی بسیار مناسبی را برای زائران در مراسم اربعین امسال انجام دادند.

وی افزود: برخی از کشورها میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا چند هزار نفر را دور هم جمع کنند اما در مراسم اربعین، بدون تبلیغات میلیون‌ها زائر از ادیان و کشورهای مختلف حضور می‌یابند تا یک حرکت تاریخی شکل گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: مراسم اربعین بین‌المللی شده و هم اینک این مراسم فقط مختص به مردم عراق و ایران نیست و مربوط به همه جهان است زیرا مردم سایر کشورها با ادیان مختلف در این مراسم حضور می‌یابند.

عباسی اضافه کرد: با حضور در مراسم اربعین، فلسفه حماسه حضرت امام حسین(ع) پس از قرن‌ها تبیین می‌شود؛ زائران با آرمان های سیدالشهدا(ع) میثاق می‌بندند و هم اینک نیز شاهدیم که یکی از برکات اربعین، وحدت بین کشور شیعه عراق با ایران است.

وی در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و خاطرنشان کرد: انگلیس از ابتدا این رژیم جعلی را برای ایجاد جنگ و تفرقه بین کشورهای اسلامی در این منطقه به وجود آورد اما این رژیم جعلی نتوانست در منطقه ریشه بدواند؛ جنایات زیادی را مرتکب شده که مهمترین این جنایات به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی پناه و بمباران بیمارستان ها در چند هفته اخیر است.

*اسکان ۱۳۲ هزار زائر توسط موکب‌های گیلان

همچنین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان در این جلسه اظهار کرد: ۳۱ موکب از گیلان در مراسم اربعین حضور یافتند که این موکب ها، ۱۳۲ هزار زائر را اسکان دادند.

مجید دوهندو افزود: با وجود اینکه حدود ۵۰ هزار زائر از گیلان در مراسم اربعین شرکت داشتند، اما موکب‌های گیلان، یک میلیون و ۱۲۷ هزار وعده غذایی به زائران عرضه داشتند.

وی ادامه داد: از تعداد موکب‌های گیلان، ۲۱ موکب در کربلا، سه موکب در نجف اشرف، پنج موکب در مرزهای خسروی و مهران و ۲ موکب نیز در مسیر نجف اشرف به زائران خدمت‌رسانی کردند.

در پایان این مراسم که آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان نیز حضور داشتند، تعدادی از خادمان موکب‌های گیلان تجلیل و تقدیر شدند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان