ماجرای تجمع پرستاران در مقابل دفتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان چه بود؟!
ماجرای تجمع پرستاران در مقابل دفتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان چه بود؟!
تعدادی از پرستاران طی یک تجمع در مقابل دفتر مرکزی دانشگاه خواهان برقراری فوق‌العاده خاص و همچنین پرداخت تعرفه خدمات پرستاری شدند،دغدغه‌ای که به گفته مسئولان در حال بررسی و بعضاً در مرحله پرداخت قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، صبح یکشنبه بود که تعدادی از پرستاران گیلان با تجمع در مقابل دفتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خواهان پرداخت معوقات خود ازجمله تعرفه خدمات پرستاری و همچنین فوق‌العاده خاص شدند.
پرستاران در این تجمع مسالمت‌آمیز صنفی و مطالبه گرایانه که تعدادشان حدوداً به ۳۰ تن می‌رسید با در دست داشتن کاغذ نوشته‌هایی با عناوین «اجرای فوق‌العاده خاص»، «تعرفه» و همچنین «معوقات ۱۶ ماهه»، خواهان توجه بیش‌ازپیش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مطالبات به‌حق خود شدند.
 تجمع‌کنندگان در همان دقایق نخست با دعوت دکتر مصطفی گل شکن، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه به سالن اجلاس معاونت فراخوانده و ضمن بیان مشکلات خود در خصوص مطالبات، تعرفه گذاری‌ها، اضافه‌کار، اعطای مزایای جانبی و موارد رفاهی، با قول پیگیری معاون توسعه دانشگاه مبنی بر بررسی و برنامه‌ریزی در جهت احقاق حقوق آن‌ها مواجه شدند.
همچنین در خلال تجلیل پرستاران مراکز آموزشی درمانی رازی و حشمت رشت توسط آیت‌الله فلاحتی، نماینده مقام معظم رهبری در گیلان و همچنین دکتر عباسی، استاندار، پرستاران دغدغه خود را مجدداً مطرح کرده و از آن‌ها خواسته شد تا نسبت به رفع آن‌ها مشارکت‌ها مضاعف شود.
دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز عصر امروز در حاشیه تجلیل از پرستاران بیمارستان حشمت رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه پرستاران گیلانی پرداخت «فوق‌العاده خاص» است که با پیگیری‌های صورت گرفته و حسن نظر مقام عالی وزارت بهداشت، این مطالبه به سرانجام خواهد رسید.
وی با اشاره به دریافت حقوق ناکافی پرستاران متناسب با تلاش‌ها و زحماتشان، افزود: با پرداخت رقم فعلی، معیشت پرستاران به‌سختی می‌گذرد.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پرداخت اضافه‌کار و رفاهیات پرستاران گیلانی به‌روز، کارانه پرستاران نیز به‌صورت علی‌الحساب تا فروردین سال جاری پرداخت‌شده و علاوه بر آن تعرفه خدمات پرستاری که سال گذشته اجرایی شده و محل پرداخت آن از محل سازمان‌های بیمه‌گر است نیز  تا چهارماهه ابتدای سال که از بیمه‌ها دریافت شده، پرداخت‌شده است.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان