ایجاد ۴۰ درصد اشتغال خالص کشور توسط کمیته امداد
ایجاد ۴۰ درصد اشتغال خالص کشور توسط کمیته امداد
مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد، از ایجاد ۷۰ هزار طرح راهبری شغلی به صوت مشاغل منفرد خبر داد و تصریح کرد: مجموعه این مشاغل در قالب یک زنجیر در کنار هم قرار می گیرند و مدیریت متمرکز دارند.
مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد، با بیان اینکه در سال جاری نیز حدود ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را برنامه ریزی کردیم، گفت: کمیته امداد یکی از بزرگترین بنگاه های تولید شغل در کشور است و لذا در سال ۹۹ بالغ بر ۴۰ درصد اشتغال خالص کشور توسط کمیته امداد ایجاد شد.

احمد خانی در حاشیه بازدید از صنایع ابریشم شهرستان لنگرود، به اهمیت نوغان و ابریشم برای تولید فرش دستباف اشاره کرد و گفت: هم تولید نخ ابریشم و هم مصرف نخ ابریشم را به مددجویان واگذار کردیم.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل چرخه صنعت ابریشم با حضور مددجویان، خواستار مشارکت فرمانداران شد و اظهار کرد: خوشبختانه شاهد افزایش ۱۰ درصدی توزیع تخم نوغان و تولیدات مددجویی در استان گیلان بودیم و انتظار رشد دو برابر در سال آینده را داریم.

مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد، صنعت ابریشم را صنعت ذاتی گیلان دانست و یادآور شد: کمیته امداد یکی از بزرگترین بنگاه های تولید شغل در کشور است و لذا در سال ۹۹ بالغ بر ۴۰ درصد اشتغال خالص کشور توسط کمیته امداد ایجاد شد.

خانی، با بیان اینکه در سال جاری نیز حدود ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را برنامه ریزی کردیم، ادامه داد: اولویت ما توسعه زنجیره های ارزش است. از آنجایی که بخش زیادی از جامعه مددجویی کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند لذا اولویت داریم مشاغل خانگی از جمله قالیبافی را توسعه دهیم.

وی با اشاره به نیاز قالیبافی به تولید پیله و خرید نخ ابریشم و تولید پشم از دام، بر تکمیل زنجیره های ارزش مددجویی تاکید کرد و متذکر شد: امسال چند طرح مختلف داریم که مهمترین آنها در حوزه اشتغال خرد است. کمیته امداد به عنوان بنگاه های مستقل کوچک بالغ بر ۷۰ هزار فرصت شغلی خانگی را تعریف کرده ا ست.

مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد، همچنین از ایجاد ۷۰ هزار طرح راهبری شغلی به صوت مشاغل منفرد خبر داد و تصریح کرد: مجموعه این مشاغل در قالب یک زنجیر در کنار هم قرار می گیرند و مدیریت متمرکز دارند.

خانی، با بیان اینکه در حوزه کاریابی و جذب مددجویان در بازار کار نیز بالغ بر ۷۰ هزار فرصت شغلی را در دستور کار داریم، گفت: امیدواریم بتوانیم یک سوم اشتغال خالص کشور را در کمیته امداد رقم بزنیم.

وی از پرداخت بالغ بر ۷۰۰۰ میلیار تومان اعتبار قرض الحسنه توسط شبکه بانکی و صندوق امداد ولایت طی سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد شغل برای ۲۰۰ هزار نفر در دستور کار قرار دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا