اجرای طرح «الو کتاب» در کتابخانه های عمومی گیلان
اجرای طرح «الو کتاب» در کتابخانه های عمومی گیلان
طرح «الو کتاب» به منظور دسترسی آسان اعضای کتابخانه های عمومی گیلان به کتاب های کتابخانه با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی به اجرا در می آید.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، با ادامه روند فعالیت کتابخانه ها بدون حضور اعضا و نیز لزوم دسترسی عموم مردم به کتاب های کتابخانه طرح ابتکاری «الو کتاب» پس از بررسی این طرح در نشست های کارشناسی با حضور معاونین و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان در ۸۳باب کتابخانه عمومی در گیلان اجرایی می شود.
در این طرح ویژه که از امروز شنبه(۲۰دی) و بصورت همزمان در همه کتابخانه های عمومی نهادی گیلان اجرا می شود، علاقمندان می توانند ضمن تماس با نزدیکترین کتابخانه عمومی محل سکونت خود و سفارش کتاب مورد نیاز خود در روزهای مورد نظر، با مراجعه به کتابخانه این منابع را در ورودی کتابخانه از کتابدار دریافت کنند.
همچنین طرح ابتکاری «الو کتاب» در روزهای فراگیری بیماری کرونا با درنظر گرفتن تمامی پروتکل های بهداشتی و انجام مراحل گندزدایی کتابها اجرایی شده و کتاب های به امانت رفته پس از بازپس گیری از اعضا نیز در قفسه های ویژه ای به منظور پاکسازی نگهداری می شوند.
گفتنی است اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به منظور تسهیل دسترسی عموم دوستداران کتاب طرح های ویژه را نیز در گذشته به انجام رسانده که می توان به «پیک دانش» ویژه اعضای کتابخانه عموم گویا و بریل رشت، «لک لک کتاب» ویژه اعضای کودک کتابخانه های عمومی رشت، «طرح ابتکاری بالاکا کتاب» ویژه پرستاران مراکز درمانی، «طرح گیل آموج» ویژه مسافرین ناوگان حمل و نقل شهری اینترنتی و «اگر کتاب خواستید، تلفن کنید» ویژه اعضای کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء (ص) رشت اجرا کرده است.
 اعضای کتابخانه برای جستجوی کتاب های مورد نیاز خود می توانند با مراجعه با سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور به نشانی  www.samanpl.ir  از سه طریق عنوان کتاب، موضوع کتاب و نویسنده آن منابع مورد نظر را جستجو و از موجود بودن کتاب درخواستی در کتابخانه های عمومی سراسر کشور مطلع شوند.