رییس کل دادگستری گیلان با حضور در بخش رودبنه دستور اجرای حکم تخریب یک مجتمع گردشگری غیر مجاز در بستر تالاب را صادر کرد
رییس کل دادگستری گیلان با حضور در بخش رودبنه دستور اجرای حکم تخریب یک مجتمع گردشگری غیر مجاز در بستر تالاب را صادر کرد
رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران اجرایی از تالاب امیر کلایه و منطقه بارکو سرای رودبنه بازدید کرد و ضمن حضور در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم این بخش دستور تخریب ویلایی در بستر تالاب امیر کلایه را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران اجرایی از تالاب امیر کلایه و منطقه بارکو سرای رودبنه بازدید کرد و در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم این بخش حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تسلیت ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: به فرموده حضرت امام «عالم محضر خداست» لذا وقتی انسان در محضر خدا باشد نباید بجز ذات مقدس او چیزی را ببیند.

وی توجه به مشکلات و دردهای مردم را یکی از نشانه های وارستگی انسان برشمرد و افزود: کسی که درد مردم را نداشته باشد وابسته به دنیا و نفس خویش است.

رییس شورای قضایی استان نظام جمهوری اسلامی را نظامی مردمی و بر پایه مشارکت مردم عنوان نمود و گفت: اگر کارشناسان و متخصصان تشخیص دهند که دامنه طرح هادی باید وسیع تر و یا تنگ تر شود مطمئن باشید دولت بر مبنای همین آراء و نظرات کارشناسی عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در یک دولت علوی هدف و مقصود، همگانی کردن عدالت است تصریح کرد: در عدالت عمومی باید مصالح همه مردم چه آن ها که به حاکمیت نزدیک ترند و چه آن ها که دور ترند در نظر گرفته شود.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر توسعه متوازن اذعان داشت: سفرهای استانی دولت در راستای برقراری توسعه‌ی متوازن در همه بخش های استان هاست زیرا اگر امکانات متوازن نباشد هیچ انگیزه ای برای روستاییان جهت ماندن و عدم مهاجرت به شهرها باقی نمی ماند.

رییس کل دادگستری گیلان با تاکید بر إلمان سازی متناسب با بافت شهری و روستایی هر منطقه اظهار داشت: یکی از وظایف شهرداری ها نصب إلمان ها و نماد هایی است که با سنت، فطرت و طبیعت هر منطقه سازگاری داشته باشد.

وی در پایان دستور احداث مجتمع شورای حل اختلاف در روستای ناصر کیاده بخش رودبنه را صادر کرد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز با اشاره به بازدید مسئولین قضایی از منطقه بارکو سرا تصریح کرد: این منطقه با وسعت بیش از ۴۰هکتار منبع ذخیره آبی برای روستاییان و محل نگهداری حیوانات در فصل کشاورزی و زیستگاه پرندگان و خزندگان بوده و یکی از جاذبه های طبیعی شرق استان گیلان است که در اقتصاد و معیشت مردم بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه در مورد تصرفات غیر قانونی در تالاب امیر کلایه براساس قانون تصمیم گیری خواهد شد گفت: در خصوص ساخت و ساز روستایی نیز بنیاد مسکن براساس تقاضای دستگاه قضایی نسبت به پرداخت هزینه برای روستاییان تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی نیز باید به گونه ای باشند که عدالت و توازن رعایت شده و ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی مردم با حفظ مالکیت و عدم تغییر بافت روستایی امکان پذیر باشد.

آقایی در پایان افزود: به دستور رییس کل دادگستری استان گیلان حکم تخریب یک ویلا که در بستر تالاب امیر کلایه احداث شده و رای قطعی آن نیز در گذشته صادر شده بود به مسئولان مربوطه ابلاغ شد.