آماده همکاری در احصاء و رفع قوانین مزاحم تولید و صادرات هستیم
آماده همکاری در احصاء و رفع قوانین مزاحم تولید و صادرات هستیم
سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه گفت: آماده همکاری در احصاء و رفع قوانین و مقررات مزاحم تولید و صادرات هستیم.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسمی که با حضور مدیران کل استانی گیلان و رئیس اتاق بازرگانی استان برگزار شد از یک صادر کننده ممتاز، ۹ صادرکننده نمونه و سه صادرکننده شایسته تقدیر، تجلیل شد.

اکبر نیازی عضو هیئت مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی در این رویداد با تصریح بر اینکه فلسفه وجودی مناطق آزاد در صادرات خلاصه می‌شود و مهمترین کارکرد قابل انتظار از هر منطقه آزادی عملکرد آن در حوزه صادراتی است، اظهار کرد: با توجه به مباحث مطرح شده در خصوص وجود برخی آئین نامه ها و مقررات که در مسیر و فرآیندهای تولیدی ایجاد مانع کرده، آمادگی خود را برای طرح و پیگیری پیشنهادات شما عزیزان از مسیر قانونی اعلام می داریم.

وی تلاش فعالین اقتصادی در شرایط کنونی کشور را مجاهدت در مسیر جهاد اقتصادی کشور ارزیابی کرد و با بیان اینکه وظیفه ما همراهی و کمک به رفع موانع و برخی ناهماهنگی ها قابل ایجاد است، افزود: حضور مدیران استانی و رئیس اتاق بازرگانی استان صرفا بنا بر ادای احترام به مقام شامخص شما عزیزان است.

همچنین صادق برزگر، ناظر گمرکات استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه، کار تولید و صادرات انسان هایی خستگی ناپذیر و روح بلند می‌طلبد، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی حکم رگ‌های اقتصادی شریان‌های اقتصادی دنیا بوده و تمرینی برای بهره برداری حداکثری در مناسبات اقتصاد جهانی است.

وی رسیدن یکی از تولیدکنندگان منطقه آزاد انزلی را به مقام صادر کننده ممتاز ملی را بیانگر ظرفیت ها وتوانمندی های استان گیلان عنوان کرد و گفت: آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و هم افزایی با دیگر نهادهای دولتی و فعالین اقتصادی استان در جهت تسهیل و تسریع در فرآیندهای اداری و خدمات رسانی به سرمایه گذاران تولیدی-صادراتی گیلان، اعلام می‌کنیم.

همچنین قاسم رضائیان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در این رویداد اشاره‌ای به برخی مشکلات و ناهماهنگی‌هایی که بخش خصوصی در منطقه آزاد و سرزمین اصلی با آن مواجه هستند، اظهار کرد: همراهی و همدلی مسئولین استانی در مسیر رونق فضای کسب و کار استانی زمینه ساز اشتغالزایی بیشتر، ایفای نقش مهمتر در معادلات صادراتی و اقتصادی ایران با کشورهای منطقه را به‌همراه دارد.

وی گفت: در اتاق بازرگانی کنار همه فعالین اقتصادی استان و کنار شما عزیزان هستیم.

شرکت چوبکاران عصر نوین منطقه آزاد انزلی صادر کننده ممتاز کشوری و شرکت های پیشگامان شیمی انزلی، مجتمع تولیدی و صنعتی شمش، کاسپین کارمن، علم و فناوری سوبار، سرگل سبز خزر، نخ ریسان سبز شاهین، آسان تولید و خزر منبع بندر به عنوان صادرکنندگان نمونه و در نهایت شرکت های زرین پلاستیک خزر، کارخانجات صنایع فلزی و میخسازی پویان شمال، و علی معزز در قالب صادر کنندگان شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

منطقه آزاد انزلی دارای ۱۶۴ واحد تولیدی- صنعتی است که از این میان ۱۲ واحد دارای مجوز دانش بنیان از معاونت علمی ریاست جمهوری بوده و طی سال‌های اخیر بارها صادرکنندگان نخستین منطقه آزاد شمال کشور به عنوان صادر کننده نمونه ملی مطرح شده‌اند.

  • منبع خبر : ایسنا