دومین جلسه فصلی کارگروه تخصصی دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بر گزار شد
دومین جلسه فصلی کارگروه تخصصی دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بر گزار شد
دومین جلسه فصلی کارگروه تخصصی دبیرخانه پیشگیری از خودکشی با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و نمایندگان دستگاه های مرتبط استان، برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ محمدمهدی نیازمند- مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این جلسه، با بیان اینکه برای کاهش آسیب های اجتماعی باید همگرایی و پیوستگی اقدامات توسط دستگاه های اجرایی شکل بگیرد، اظهار کرد: برخورداری از یک نقشه عملیاتی که قابل روئت و رصد اجتماعی داده ها را داشته باشد می تواند ناهماهنگی موجود بین دستگاه های اجرایی در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه خودکشی را برطرف نماید.
 وی در ادامه ؛ مطمئنا برای اقدام در کاهش خودکشی به پژوهش های جدید پس از کرونا نیاز داریم و این مهم در اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مدنظر است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر بهره مندی از تشکل های مردم نهاد در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه خودکشی تاکید کرد و گفت ؛ دستگاه های دولتی متولی در این آسیب اجتماعی باید نسبت به جهت دهی و هدایت تشکل های مردم نهاد در کنار حمایت از فعالیت های آنها اقدام کنند تا هم افزایی و همگرایی بیشتری در این حوزه صورت پذیرد.
در ادامه دکتر احمد قیامی- معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به اهمیت مهارت افزایی در مشاوره پیش از اقدام به خودکشی ،تصریح کرد ؛ برای کاهش خودکشی و پیشگیری از آن، که به عوامل مختلفی وابسته است، به دنبال هم افزایی همه دستگاه های مرتبط هستیم.
وی افزود؛  بدین منظور آموزش مهارت مشاوره بین گروه های سنی مختلف مانند، دانشجویان و بهره مندی از افراد متخصص در حوزه روانشناسی بسیار حائز اهمیت است که باید مدنظر کارگروه تخصصی دبیرخانه پیشگیری از خودکشی قرار گیرد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان