پیام تسلیت فرماندار رشت به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد
پیام تسلیت فرماندار رشت به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد
فرماندار رشت با ارسال پیامی سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد را تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ دکتر حمید رضا امام پناهی فرماندار رشت فرا رسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزده خرداد را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
” یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ “
( کافران می خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل خاموش کنند و البته خدا نور خود را هرچند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت)
خرداد ماه هر سال یادآور خاطره رخدادهایی عظیم در ارتباط با بزرگ مردی است که تاریخ معاصر ایران و جهان بدون بررسی ابعاد آن وقایع ناتمام است.
 نخست سالروز قیام قهرمانانه ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ که نقطه آغاز نهضتی دینی بود که با مقاومت و رشادت دینی و انقلابی ۱۵ ساله ملتی به پاخاسته، طومار ۲۵۰۰ سال دیکتاتوری و استثمار را برای همیشه از میهن عزیزمان برچید.
 و دومین رویداد همانگونه که روح خدا خود پیش بینی کرده بود، (سالها میگذرد، حادثه ها می آید ،،، انتظار فرج از نیمه خرداد کشم) یادآور سفر ابدی مردی با دلی آرام، قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار به فضل خدا است.
 کلام قادر به توصیف اندوه، احساسات پاک، عاشقانه و صمیمی مردم ایران و ارادتمندان جهانی ایشان در آن روزها نمی باشد.
 براندازی رژیم دیکتاتور و نوکر مآب پهلوی، تشکیل جمهوری اسلامی با پشتیبانی بیش از ۹۸ درصدی مردم، اقدام عملی برای وحدت مسلمین جهان و تبدیل آرمان آزادی قدس به خواست عمومی جهان اسلام و در یک کلام معرفی عزتمندانه اسلام به جهانیان، از جمله مهم‌ترین آثار عمر پر برکت امام راحل است.
 سخن از امام(ره) سهل ممتنع است.
 خمینی کبیر در دورانی پرچم نهضت تاریخ ساز خود را بر بام جهان برافراشت و قرائتی فرازمانی و فرامکانی از اندیشه مترقی اسلامی به جهانیان عرضه داشت که این دوران از سوی بسیاری از اندیشمندان غربی، عصر پایان دین تلقی و معرفی شده بود.
 میراث کلامی، نوشتاری و رفتاری خمینی کبیر(ره) بهترین هدایتگر برای ادامه راه انقلابی که بنیان گذارد، تحت زعامت رهبری فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) می باشد.
 اینجانب با تسلیت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد شهداء جاوید نام قیام ۱۵ خرداد، توفیق همگان در جهاد تبیین اندیشه، اهداف و راه خمینی کبیر را از درگاه الهی مسئلت دارم.
حمید رضا امام پناهی
فرماندار شهرستان رشت
  • منبع خبر : فرمانداری رشت