یادگاران دفاع مقدس پشتوانه ارزشمند بالندگی جامعه اند
یادگاران دفاع مقدس پشتوانه ارزشمند بالندگی جامعه اند
استاندار گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس حماسه ای عظیم است که به برکت اسلام و قرآن کریم و با جانفشانی و ایثار شهیدان و رزمندگان و صبر و استقامت خانواده معزز آنان جاودانه شده است، گفت: پیشکسوتان و یادگاران حماسه هشت سال دفاع مقدس، پشتوانه ارزشمند بالندگی جامعه و الگوی مهم توسعه و تعالی کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر (چهارشنبه ۲۳ شهریور) در جلسه مشترک شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با تسلیت ایا م اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، افزود: شهدا  جهت تضمین و تحکیم ارزش‌های والای اسلام، قرآن و نظام اسلامی با نثار جان خود، جهاد کردند و امروز ما نیز وظیفه داریم با جهاد تبیین مسیر شهدا، جانبازان و آزادگان را ادامه داده و اجازه ندهیم مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته‌اند، بر زمین بماند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث می‌شود تا قطار انقلاب و مدیریت کشور از ریل پیشرفت و تعالی خارج نشود، تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت که بر گرفته از رهنمودهای امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب است با تحقق جهاد تبیین برای نسل انقلاب ترویج شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به دیدگاه آیت الله دکتر رئیسی مبنی بر اینکه رابطه مسئولین با خانواده شهدا و ایثارگران رابطه خادم و مخدومی است، گفت: خانواده شاهد و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، سند زنده دوام و بقای اسلام و تعالی نظام اسلامی اند که  تکریم و حضور در جمع خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باید جزء لاینفک برنامه های مدیران باشد.

دکتر عباسی  به اثر تربیتی و معنوی حضور در جمع خانواده شهیدان و دیدار با یادگاران هشت سال دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: مدیران دولت سیزدهم در استان گیلان که سرداران و  ۸هزار شهید،۲۲هزار جانباز، دو هزار و ۷۰۰ آزاده و حدود ۱۰۰ هزار رزمنده را تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده،  باید در تکریم و بهره مندی از فیوضات معنوی خانواده شهدا و ایثارگران پیشگام باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تولید محتوای مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و نیز حمایت مادی و معنوی از تولید آثار فاخر حوزه دفاع مقدس، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل انقلاب با تحقق جهاد تبیین  و تولید آثار ماندگاری همچون سرود سلام فرمانده و با بهره گیری از هنرمندان و بزرگان ، که همان انتقال رسالت واقعی و بیان اقتدار و دستاوردهای نظام اسلامی است، در گام دوم انقلاب عملیاتی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه های اجرایی هفته گرامیداشت دفاع مقدس در گیلان، تاکید کرد که برنامه های این هفته با اولویت تکریم از خانواده معزز شهدا و ایثارگران با حضور پررنگ مسئولان در محضراین عزیزان در نقاط مختلف استان و نیز تجلیل باشکوه از پیشکسوتان دفاع مقدس که با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می شود، صورت پذیرد.

در این جلسه تعدادی از اعضای شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان