برگزاری جلسه کمیته ی درون بخشی کنترل و مراقبت ایدز در رشت
برگزاری جلسه کمیته ی درون بخشی کنترل و مراقبت ایدز در رشت
در آستانه ی روز جهانی ایدز، جلسه کمیته ی درون بخشی کنترل و مراقبت ایدز در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ؛ به مناسبت روز جهانی ایدز ( اول دسامبر- ۱۰ آذر ماه) کمیته درون بخشی کنترل و مراقبت ایدز با حضور مدیرگروه های فنی ستاد معاونت بهداشتی، کارشناسان مسئول و کارشناسان واحدهای مرتبط در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

محمدرضا امینی مریدانی – رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیرمعاونت بهداشتی دانشگاه در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت روز جهانی ایدز و تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان، دستاوردهای حوزه تشخیص، مراقبت و درمان بیماران مبتلا در ایران و استان گیلان را چشمگیر و قابل توجه ذکر کرد.

وی آسیب های وارده به نظام مراقبت بیماری ایدز و سایر بیماری ها و حوزه های سلامت به دنبال پاندمی کووید را قابل توجه دانست و لزوم توجه و تلاش برای احیای برنامه های آسیب دیده به ویژه تشخیص و درمان مبتلایان به  HIV را خواستار شد.

 امینی با اشاره بر ابلاغ ” پنجمین برنامه استراتژیک کنترل ایدز” در کشور و استان بر ارتقای فعالیت ها برای دسترسی به اهداف ۹۰-۹۰-۹۰ ، تاکید کرد .

 در پایان جلسه، چالش های فعلی حوزه تشخیص- درمان و مراقبت بیماری، اطلاع رسانی همگانی، جلب مشارکت درون سازمانی و برون سازمانی مورد تاکید قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ اول دسامبر ( ۱۰آذر ماه ۱۴۰۱ )  به عنوان روز جهانی ایدز با شعار «برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ آی وی» نامگذاری، شده است.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان