افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت
افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت
پروژه‌های توسعه‌ای فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت با هزینه ۴۹۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

پروژه‌های توسعه‌ای فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان و با هزینه ۴۹۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

در جریان سفر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به گیلان، پروژه نصب و راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری ILS/DME فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت با هزینه ۳۵۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همچنین پروژه‌های توسعه‌ای از جمله احداث و تجهیز ساختمان پست برق، روشنایی و پوشش تصویری جاده حفاظتی، بهسازی نمای ترمینال خارجی، ساختمان اداری و محصور کردن ۱۰ هکتار از اراضی نیز با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

سید محسن میرحسینی، مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در این باره، اظهار کرد: شش طرح فرودگاهی با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به افتتاح این طرح‌های فرودگاهی به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال، تصریح کرد: نصب و راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری (ILS/DME) به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مهمترین طرحی است که امروز در گیلان افتتاح شد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت افزود: با بهره برداری از این سامانه، دید افقی این فرودگاه از ۱۲۰۰ متر به ۵۵۰ متر بهبود خواهد یافت که ضمن ارتقای ضریب ایمنی فرودگاه، تاخیرات و ابطالی پروازها کاهش می‌یابد.

میرحسینی اضافه کرد: سیستم ILS در فرودگاه سردار جنگل رشت از سال ۱۳۸۰ فعال است، اما با گذشت زمان مستهلک شد که بر این اساس عملیات نصب این سیستم جدید و پیشرفته از تیر پارسال آغاز شد و با انجام وارسی پروازی اکنون آماده افتتاح است.

در زمان حاضر ۹۶ سورتی پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به ۱۰ مقصد اهواز، تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، بوشهر و شیراز توسط ۹ شرکت هواپیمایی انجام می شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا