کمک ۵ میلیاردی مردم گیلان جهت تامین مسکن محرومین
کمک ۵ میلیاردی مردم گیلان جهت تامین مسکن محرومین
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: طی دو سال گذشته مجموعا مبلغ 50 هزار و 223 میلیون ریال کمک بلاعوض(نقدی و غیر نقدی) از سوی خیرین نیکوکار استان, جهت تامین مسکن خانواده های محروم و نیازمند به حساب 100 واریز گردید.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس حامد دائمی در حاشیه بازدید از واحدهای بهره مند از کمک های بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) بنیاد مسکن، گفت: این حساب منشا حل مشکل مسکن محرومان محسوب می شود که در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد و تاکنون نقش بسزایی برای برطرف ساختن این مشکل داشته است.

وی با اشاره به فعالیت حساب ۱۰۰ در استان گیلان افزود: نگاه راهبردی نظام انقلاب اسلامی به مسکن محرومین باعث شد که این اتفاق بزرگ شکل بگیرد تا در دورافتاده‌ترین نقاط کشور هم با حمایت حساب ۱۰۰ بحث ساخت و مقاوم سازی مسکن محرومین رقم بخورد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان تاکید کرد: خیرین بازوی حساب ۱۰۰ امام(ره) هستند و در استان هم از ظرفیت این خیرین استفاده می‌کنیم. دائمی به عملکرد دفتر مشارکت های حساب ۱۰۰ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از ابتدای سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: مجموعا مبلغ ۵۰ هزار و ۲۲۳ میلیون ریال کمک بلاعوض(نقدی و غیر نقدی) از سوی خیرین نیکوکار استان، جهت تامین مسکن خانواده های محروم و نیازمند واریز گردید؛ همچنین در این دوره از محل کمک های بلاعوض حساب ۱۰۰، مجموعا مبلغ ۸۵ هزار و ۶۶۹ میلیون ریال را به منظور کمک به احداث، خرید، تعمیر، تکمیل، تجهیز و رهن و اجاره ۷۹۷ خانواده محروم شهری و روستایی پرداخت نموده است.

وی ادامه داد: خیرین استان گیلان از ابتدای سال جاری معادل ۲۲ هزار و ۵۷۷ میلیون تومان کمک غیر نقدی در قالب تامین مصالح مورد نیاز برای ساخت مسکن نیازمندان همچون درب و پنجره، گچ و سیمان، ماسه، میله گرد، یونولیت، آجر و ایتال، تقبل هزینه‌های خدمات فنی – مهندسی و نقشه‌های ساختمانی رایگان، نظارت رایگان بر ساخت واحدها، پرداخت دستمزد استادکاران و کارگران ساختمانی و… را به حساب ۱۰۰ حضرت امام پرداخت کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن استان در ۱۰ ماه ابتدای سال مبلغ ۵۹ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال را به منظور کمک به احداث، خرید، تعمیر، تکمیل، تجهیز و رهن و اجاره ۶۵ خانواده محروم شهری و روستایی به صورت بلاعوض پرداخت نموده است.

دائمی از هم استانی‌ها خواست با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ها و اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود در تامین مسکن نیازمندان مشارکت کنند.

  • منبع خبر : بنیاد مسکن گیلان