راه اندازی مخزن ذخیره آب شرب روستای گلسرک سراوان در یک هفته آینده
راه اندازی مخزن ذخیره آب شرب روستای گلسرک سراوان در یک هفته آینده
همزمان با اعیاد شعبانیه، میز خدمت به مردم با حضور فرماندار شهرستان رشت به نمایندگی از استاندار و جمعی از مدیران کل ادارات استان در مسجد جامع آقا سید ابراهیم (ع) سراوان برگزار شد.

به گزارش رشتستان به نقل از  دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ فرماندار رشت با اشاره به دستور استاندار گیلان مبنی بر برپایی میز خدمت در سراوان با هدف بررسی موانع و انجام اقدامات عملی جهت رفع مشکلات مردم این منطقه، اظهار داشت: با حل مشکل پسماند زباله در سراوان، تمامی گیلان نفس راحتی خواهد کشید.

حمیدرضا امام پناهی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در تحقق وعده‌های خود مصمم است و اگر مشکلی در میان باشد بی واسطه و صادقانه با مردم مطرح خواهد کرد، گفت: در سفر اخیر ریاست محترم جمهور به گیلان و به دنبال دستورات و پیگیری ‌های مقام عالی وزارت‌کشور در بازدید از سایت زباله سراوان و مساعدت و سفارشات موکد استاندار محترم، تمهیدات خوبی در راستای حل معضلات منطقه سراوان اندیشیده شده که قطعاً اثرات مثبت کوتاه مدت و بلند مدت آن را شاهد خواهیم بود.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه آمارهای موجود نمایانگر‌کاهش میانگین بارش سالیانه نسبت به سال های گذشته و به تبع آن کاهش سطح سفره های آب زیر زمینی است، افزود: این موضوع موجب اختلال در پروسه تامین آب آشامیدنی منطقه سراوان در بعضی از ساعات شبانه روز شده است که این معضل با انتقال آب از مخزن کچاء به مخزن سراوان به صورت موقت مرتفع خواهد شد.

امام پناهی تصریح کرد: در نظر است تا با اجرای شبکه گذاری ۱۴ کیلومتری و انتقال آب تصفیه خانه سنگر به مخزن آب سراوان در آینده، مشکلات مردم این منطقه در زمینه دسترسی بدون کمبود به آب شرب سالم برای همیشه رفع شود.

مازیار علیپور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز در میز خدمت سراوان از راه اندازی مخزن ۶ هزار مترمکعبی گلسرک ظرف مدت یک هفته خبر داد و گفت: با راه اندازی این مخزن مشکل اُفت فشار آب شرب این روستا برطرف خواهد شد.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب استان گیلان