در استان گیلان طرح تعطیلی یک هفته‌ای ادارات بیشترین اثربخشی را در شهرهای رشت و رودبار خواهد داشت.
در استان گیلان طرح تعطیلی یک هفته‌ای ادارات بیشترین اثربخشی را در شهرهای رشت و رودبار خواهد داشت.
محمود قاسم نژاد با اشاره به ابلاغ طرح تعطیلی یک هفته‌ای ادارات از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی و معاون رئیس جمهور گفت: این طرح در ستاد ملی تصویب و در ستاد استانی نیز تأکید شد.

به گزارش رشتستان به نقل ازاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا استان گیلان باتأکید بر اینکه تعطیلی مطلق ادارات در این استان نداریم، گفت: خدمات دهی به مردم نباید تعطیل شود.وی بیان اینکه این طرح مربوط به شهرهای قرمز از نظر کرونا در سطح کشور است، گفت: در استان گیلان این طرح بیشترین اثربخشی را در شهرهای رشت و رودبار خواهد داشت.

قاسم نژاد با بیان اینکه در وضعیت قبلی در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان دستگاه‌هایی که خدمات آنها ضروری بوده و حاکمیتی هستند می‌توانستند در محل کار حضور یابند، گفت: در ادارات دیگر که جزو خدمات ضروری محسوب نمی‌شدند تا ۵۰ درصد نیروها نیز کاهش یافته بود.

قاسم نژاد ادامه داد: در شرایط کنونی دستگاه خدمات رسان ضروری می‌تواند کارکنان خود را از یک سوم نیز بیشتر کاهش دهند و سایر دستگاه‌ها نیز با تشخیص بالاترین مقام مسئول استانی با حداقل کارکنان می‌تواند تا ۱۰ درصد کل ظرفیت پرسنل خود برای ارائه خدمت به دستگاه مربوطه فراخوان دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تأکید بر اینکه تعطیلی مطلق دستگاه اجرایی را نداریم، بیان کرد: خدمات دهی به مردم نباید تعطیل شود اما شهروندان نیز باید شرایط را درک کرده و طی هفته جاری کمتر به دستگاه اجرایی مراجعه کنند.

وی همچنین به موضوع ورود افراد به دستگاه‌های اجرایی با داشتن کارت ملی نیز اشاره و اضافه کرد: یکی دیگر از مصوبات ستاد ملی کرونا استفاده از کارت ملی برای حضور در دستگاه‌های اجرایی و قضائی و نهادهای انقلابی و حتی برای سفر است.

قاسم نژاد افزود: سامانه برای حمل و نقل درون و برون شهری ایجاد شده که طی آن با ثبت کد ملی اگر فرد مبتلا به کرونا باشد منع سفر خواهد شد طی هفته گذشته سه میلیون نفر کنترل و از این تعداد ۱۸۰۰ نفر منع سفر شدند.