پرداخت ۱۱۶۶ فقره کمک هزینه ازدواج توسط تامین اجتماعی گیلان به بیمه شدگان مشمول
پرداخت ۱۱۶۶ فقره کمک هزینه ازدواج توسط تامین اجتماعی گیلان به بیمه شدگان مشمول
کمک هزینه ازدواج در زمره تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی محسوب میگردد و به آن دسته از بیمه شدگان اجباری تعلق میگیرد که در مدت 5 سال قبل از تاریخ عقد ازدواج دائم برای اولین بار ، حداقل دو سال سابقه بیمه پردازی داشته باشند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی مدیرکل این مجموعه با اشاره به اینکه در پنج ماهه لغایت مرداد سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۶۶ فقره کمک هزینه ازدواج با رقمی معادل ۷ میلیارد تومان توسط شعب تامین اجتماعی در سطح استان پرداخت شده اظهار داشت : تمامی فرایندهای اجرای این تعهد از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک تا استعلام و واریز به حساب به شکل غیرحضوری انجام میگردد .

وی با بیان اینکه کمترین اسناد صادره این تعهد در سالجاری با ۲۱۱ فقره مربوط به اردیبهشت ماه و بیشترین آن با ۲۷۲ فقره در مرداد ماه امسال انجام گرفته است اذعان داشت ماهانه به طور متوسط مبلغ ۱/۴ میلیارد تومان بابت این تعهد به بیمه شدگان مشمول پرداخت شده است .

شایان ذکر است بر اساس قانون در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده اجباری و حائز شرایط مقرر باشند میتوانند هر یک به شکل مستقل از این تعهد بهره مند گردند .

اولین ازدواج بودن ، عقد دائم و داشتن دو سال سابقه در مدت ۵ سال قبل از ازدواج از شرایط برخورداری از این تعهد میباشد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان