آسفالت و بهسازی ۱۴ کیلومتر از راه های روستایی خشکبیجار
آسفالت و بهسازی ۱۴ کیلومتر از راه های روستایی خشکبیجار
فرماندار رشت با بیان اهمیت برخورداری از راه های مناسب در دستیابی به توسعه همه جانبه و متوازن مناطق، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون عملیات آسفالت و بهسازی 14 کیلومتر از راه های روستایی خشکبیجار به اتمام رسیده است.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر امام پناهی در نخستین جلسه شورای اداری بخش خشکبیجار در سال جاری که با حضور برخی مدیران شهرستانی، بخش خشکبیجار و مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت جواد الائمه (ع) و گرامیداشت یاد ۱۳۴ شهید گرانقدر بخش خشکبیجار، ضمن استماع گزارش عملکردی دستگاهها، روند اجرایی پروژه ها، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و آگاهی از مشکلات موجود، اظهار داشت: در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی و توسعه ای، توزیع عادلانه خدمات و امکانات و ایجاد فرصت‌های برابر برخورداری از رفاه میان شهر و روستا مدنظر بوده و تلاش خواهد شد تا با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی جهادی، عملگرا و مومن که در طی سال‌های اخیر مغفول مانده، نسبت به رفع کمبودها اقدام شود.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان، گسترش، ترمیم و بهسازی زیرساخت‌ها در حوزه های مختلف را پیش نیاز و مقدمه حرکت به سوی توسعه پایدار دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تا‌کنون پروژه آسفالت، ترمیم و بهسازی ۱۴ کیلومتر از راه های روستایی بخش خشکبیجار به اتمام رسیده و بر اساس زمان بندی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان سال، مراحل آسفالت و بهسازی بیش از ۱۶ کیلومتر از راه های بخش خشکبیجار‌ اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: با تلاش مجموعه دستگاه‌های دولتی و نمایندگان محترم شهرستان، پروژه تعریض و بهسازی مسیر خمام به خشکبیجار در مرحله تجهیز کارگاه قرار داشته و با تلاش و نظارت مسئولین، تا پایان سال بخش بزرگی از این مسیر به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

 فرماندار رشت با اشاره به عقب بودن شاخص های بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و نیروی برق شهرستان نسبت به میانگین استانی و ذکر این نکته که این مقدار عقب ماندگی زیبنده مرکز استان نیست، اظهار داشت: تأمین آب آشامیدنی سالم برای تمامی روستاها بخصوص روستاهای نوار ساحلی در دستور کار متولیان قرار دارد.

 وی ادامه داد: در آینده در زمینه استفاده از کابل‌های خودنگهدار و ترمیم شبکه فرسوده توزیع برق شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و با تهیه زمین مورد نیاز و احداث پست تقویت فشار، معضل افت فشار برق بخش خشکبیجار مرتفع خواهد گردید.

 امام پناهی مدیریت صحیح و استفاده بهینه از منابع آبی موجود و جلوگیری از سرازیر شدن بدون استفاده آب به سمت دریا را در عبور از بحران کم‌آبی مهم دانسته و با تاکید بر این نکته که یکی از مطمئن ترین شیوه های مدیریت منابع، جلوگیری از هدر رفت آب می باشد، افزود: با پایان مراحل احداث سد لاستیکی فخرآباد، بخش بزرگی از مشکل کم‌آبی لشت نشاء برطرف و امکان هدایت و انتقال آب مازاد و صرفه‌جویی شده به سوی پایین‌دست خشکبیجار فراهم خواهد گردید.

 گفتنی است دکتر امام پناهی پیش از شرکت در جلسه شورای اداری بخش خشکبیجار، با حضور در مزار شهدای گمنام این شهر و قرائت فاتحه، با آرمان های شهدای والامقام ایران اسلامی تجدید پیمان کرد.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت