پیام شهردار رشت به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی
پیام شهردار رشت به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی
شهردار رشت با صدور پیامی فرا رسیدن یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی را گرامی داشت.

در متن پیام سید امیر حسین علوی شهردار رشت آمده است:

بسمه تعالی

یازدهم آذر ماه سالروز شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک خان جنگلی، رادمردی از تبار روحانیان، آزادی خواهان و استقلال طلبان ایران زمین است که با اقتدا به سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نهضت جنگل را برای عدالت، استقلال و مبارزه با خودکامگی و استبداد و برقراری دولتی مردمی پایه‌ ریزی نمود و با قیام و نثار جان خود از عزت مردم دفاع و تا همیشه تاریخ در قلب و ذهن هر ایرانی و هر آزادمردی زنده و ماندگار خواهد بود.

بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) میرزا کوچک‌ خان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی در رشت و در محدوده خاص گیلان به وجود آورده بود و قضیه مرحوم میرزا کوچک جنگلی یک قضیه ویژه است. بنابراین امروز بر ماست تا با پاسداشت میرزا و زنده نگهداشتن نام و یاد او با احیاء فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار از این عزت به دست آمده از خون پاک شهدا و سرداران این سرزمین بزرگ حفظ و پاسداری نموده و برای اعتلای نام اسلام و ایران تلاش نمائیم.

اینجانب سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و همه مبارزان و آزادی خواهان وطن را که در طول تاریخ با خون خود، ایستادگی و مبارزه در برابر استبداد را به همگان آموختند، گرامی داشته و امیدوارم مردم ایران اسلامی با تکیه بر تاریخ پرافتخار خود و با گام برداشتن در راه شهدای والامقام همیشه سرافراز، عزتمند و پیروز باشند.

سید امیر حسین علوی

شهردار رشت

  • منبع خبر : شهرداری رشت