بهره برداری از ۳۷۵ کیلومتر کابل خودنگهدار در مرکز استان
بهره برداری از ۳۷۵ کیلومتر کابل خودنگهدار در مرکز استان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛

در چهارمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور استاندار گیلان، فاز نخست پروژه تبدیل شبکه سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار برق در سراسر استان به طول یک‌هزار کیلومتر، به صورت همزمان و از طریق ارتباط تصویری به بهره برداری رسید.

 در ادامه برنامه های افتتاح پروژه های دهه مبارک فجر، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور دکتر ارسلان زارع استاندار و مهندس علی فتح اللهی در شرکت توزیع برق گیلان، فاز نخست پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار به طول یک‌هزار کیلومتر به صورت همزمان در سراسر گیلان با یکصد و ۲۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این فاز ۳۷۵ کیلومتر سهم شهرستان رشت و ۶۲۵ کیلومتر مربوط به سایر شهرهای استان گیلان بود.

همچنین با حضور نماینده عالی دولت در گیلان عملیات اجرایی فاز دوم پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در نقاط مختلف استان به طول هزار کیلومتر نیز با هزینه ۱۴۰ میلیارد تومان آغاز شد.

استاندار گیلان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران، یکی از مشکلات در مسیر تأمین برق مشترکان خانگی، اداری، شرکت های تولیدی و واحدهای اقتصادی‌ را فرسودگی شبکه های توزیع عنوان و بیان کرد: هنگام بروز حوادث طبیعی به ویژه در فصل های پاییز و زمستان، این مشکلات جلوه بیشتری داشت.

دکتر زارع تبدیل خطوط سیم مسی به کابل خودنگهدار را گامی در جهت بهبود خدمات‌ رسانی به مردم و بخش های مختلف دانست و افزود: در سال جاری این پروژه به طول یک‌هزار کیلومتر و با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شد.

وی با بیان اینکه طبق نیاز استان در جهت تبدیل شبکه سیمی به خودنگهدار این مسیر استمرار یافته، گفت: عملیات اجرایی هزار کیلومتر دیگر نیز امروز آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش نرخ مصالح موردنیاز، میزان هزینه پروژه در این فاز ۱۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود که بخشی از آن توسط پرداخت تسهیلات و بخشی دیگر از محل منابع شرکت توانیر تأمین خواهد شد.

دکتر زارع افزود: اجرای این طرح علاوه بر پایداری شبکه، رضایت‌مندی مردم را نیز به دنبال دارد.