وظیفه ما سختکوشی،تلاش مجاهدانه و خدمت بی منت به مشترکین و متقاضیان است
وظیفه ما سختکوشی،تلاش مجاهدانه و خدمت بی منت به مشترکین و متقاضیان است
در این نشست محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت های ارزنده صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون به تشریح برنامه ها و اهداف کلان شرکت جهت گذر از پیک سال جاری و همچنین استراتژی های نوین اینشرکت در خصوص هوشمندسازی،کنترل پذیری و رویت پذیری مصرف مشترکین پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان -مدیرعامل این شرکت در نشست شورای اداری گفت :جهت تأمین برق پایدار،حرکت به سوی مدیریت بار شبکه ضروری است ،لذا  گسترش و تعمیم رویت پذیری و کنترل پذیری از طریق توسعه لوازم اندازه گیری هوشمند یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پیاده‌سازی طرح های مدیریت مصرف می باشد و ضروری است با سرعت بیشتری با عنایت به گرمای هوا و آغاز پیک بصورت روزانه و شبانه روزی پیگیری گردد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان اظهار داشت: با کنترل پذیر کردن مشترکین از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکین پر مصرف در پیک جاری فراهم می شود که می تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه و عدم قطع سایر مشترکین بالاخص مشترکین خانگی داشته باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برخورداری از برق مستمر و پایدار را حق همه شهروندان و مشترکین برق دانست و به لزوم همدلی،اتحاد و هم افزائی در بین کارکنان شرکت اشاره کرد و گفت : تنها با خدمت صادقانه ،بی منت و سختکوشی و تلاش مجاهدانه است که می توانیم به نحو احسن وظایف خود نسبت به آحاد جامعه را به انجام برسانیم.
مهدیزاده تدوین معیارها، شاخص‏ ها و استانداردهای ارزیابی و نظارت بر عملکرد امورها و ادارات توزیع برق سراسر استان را الزامی و اساسی خواند و گفت :اجرای طرح های بهبود فرآیندها و توسعه سیستم‏ها‏‏ با هدف افزایش بهره ‏وری و کارایی جهت نیل به اهداف عالی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با نظارت دقیق بر حسن اجرای آن‏ها با سرعت و جدیت در دست اقدام و پیگیری می باشد.
وی ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان سال تولید ،دانش بنیان،اشتغال آفرین اذعان داشت : خلاقیت و نوآوری یکى از ویژگى هاى مهم و ذاتی بشر است و با کمک آن می توان نتایج مفید و منحصر به فردی را با کمترین هزینه ایجاد و معرفی نمود و در نهایت به توسعه و شکوفائی شرکت و افزایش کیفی خدمات قابل ارائه به مشترکین و متقاضیان نائل آمد .
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان در ادامه به اهمیت مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین اشاره کرد و گفت : امسال برای افرادی که در مصرف خود صرفه‌جویی می‌کنند، وزارت نیرو تشویق هایی را در نظر گرفته است که مشترکین با اقدامات کوچک مدیریت مصرفی می‌توانند پاداش لازم را برای صرفه‌جویی دریافت کنند.
محمد تقی مهدیزاده گفت : مشترکینی که در مصرف برق صرفه‌جویی و الگوی مصرف را رعایت کنند، بابت هر کیلووات به طور متوسط ۱۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد و این مشترکان در صورت صرفه‌جویی و به ازای هر کیلووات ساعت ۵ برابر تشویق می‌شوند یعنی به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان پاداش دریافت خواهند کرد.
وی تصریح کرد : اگر مشترکی تنها ۵۰ کیلووات صرفه‌جویی کند ، به طور مثال سال گذشته ۳۰۰ کیلووات مصرف داشته و امسال مصرف را به ۲۵۰ کیلووات برساند، صورتحساب برق این مشترک رایگان شده و هیچ مبلغی بابت بهای برق مصرفی پرداخت نمی‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل جدید از سوی شرکت توانیر از ابتدای خردادماه سال ۱۴۰۱، کشاورزانی که نسبت به عقد تفاهم‌نامه با شرکت‌ توزیع نیروی برق گیلان اقدام کنند و از ساعت ۱۲ تا ۱۷ فعالیت برقی از جمله روشن بودن موتور چاه و سیستم پمپاژ آب کشاورزی خود را متوقف کنند، در سایر ساعات شبانه‌روز می‌توانند از تعرفه برق رایگان استفاده کنند.
مهدیزاده با اشاره به این که مشترکان کم مصرف تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بهای برقشان صفر محاسبه می‌شود افزود: اگر این مشترکین تا ۵۰ درصد نسبت به الگوی تعیین شده ، برق کمتری مصرف کنند صورتحساب بهای برق مصرفی شان رایگان خواهد شد.
وی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر الزام ادارات مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف در ساعات غیراداری اظهار داشت: ادارات و سازمان ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند و از هفته آینده، مصرف شان مورد پایش قرار خواهد گرفت و عملکرد آن‌ها با دقت بررسی ،تحلیل و گزارش میگردد.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت : ضروری است تمامی همکاران در جهت افزایش ضریب نفوذپذیری سامانه برق ایران (برق من) در بین مشترکین و متقاضیان تلاش مضاعفی نمایند تا از فرصت های مغتنم موجود بتوان خلاقیت و پیشنهادات ارزنده درون سازمانی و برون سازمانی را افزایش داد.
وی در انتها در خصوص سامانه جامع وکاربردی برق من و سایر مزایای استفاده از آن تصریح کرد: مشترکین محترم می توانند با استفاده از اپلیکیشن برق من، ضمن دریافت تمامی خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان با انتخاب پله مصرف و مراجعه به گزینه قبض،از جزئیات صورتحساب الکترونیکی خود مطلع شوند.
لازم به توضیح است در این نشست که در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برگزار شد، معاونین،مشاورین و مدیران اجرائی این شرکت مطالبی را در خصوص عملکرد خود از ابتدای سال جاری تاکنون و برنامه های مدون وقابل اجرا جهت گذر از پیک مصرف برق ارائه کردند.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان