واکسینه شدن ۷۲ درصدی گیلانی ها علیه کرونا در نوبت دوم
واکسینه شدن ۷۲ درصدی گیلانی ها علیه کرونا در نوبت دوم
سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به واکسینه شدن ۷۱.۹ درصد از جامعه هدف استان در نوبت دوم، گفت: جلوگیری از شروع پیک ششم کرونا در گیلان به مشارکت آحاد مردم بستگی دارد.

دکتر فردین مهرابیان ، از بستری شدن ۵۴ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۵۸ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری هستند، تصریح کرد: طی هفته گذشته شاهد کاهش نامحسوس بیماران مبتلا به کرونا در گیلان هستیم، اما جلوگیری از شروع پیک ششم کرونا در گیلان به مشارکت آحاد مردم بستگی دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست برای پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون را جدی بگیرند و گفت: در حال حاضر ۸۹.۴ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان گیلان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

مهرابیان، با اشاره به واکسینه شدن ۷۱.۹ درصد از جامعه هدف استان در نوبت دوم، خاطرنشان کرد: علاوه بر پیگیری کسانی که زمان دریافت دوز دوم واکسن آنها فرا رسیده، با جدیت باید دوز سوم واکسن برای گروه سنی ۶۰ سال به بالا نیز طبق شرایط ابلاغی از وزارتخانه بهداشت، اجرایی شود.

وی یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری را دورهمی‌های خانوادگی ذکر کرد و متذکر شد: عادی انگاری بیماری یکی از مواردی است که ممکن است باز هم پیک بیماری را در گیلان تشدید کند؛ بنابراین از تمام هم‌استانی‌ها تقاضا داریم فاصله فیزیکی را رعایت و همچنان از ماسک استفاده کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا