برگزاری پویش مجازی «اعتماد بیدار» در استان گیلان
برگزاری پویش مجازی «اعتماد بیدار» در استان گیلان
این پویش با هدف ارتقای اعتماد اجتماعی در دو بخش اعتماد نهادی و اعتماد بین فردی برگزار می شود.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم‌الانبیا(ص) رشت با بیان اینکه برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از ارکان مهم جریان تولید و مصرف در کشور است، برگزاری پویش مجازی «اعتماد بیدار» را مورد اشاره قرار داد و گفت: پویش‌های تولید محتوا ابزاری برای عمومی‌سازی تولید محتوای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و تاثیرگذاری بر فرهنگ عمومی است.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم‌الانبیا(ص) رشت افزود: این نوع پویش‌ها با برجسته کردن موضوعات و محورهای مدنظر خود در میان کاربران فضای مجازی این فرصت را فراهم می‌کنند که کاربران تولیدات فرهنگی خود را با رویکرد مسئله محور خلق کرده و در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

وی با بیان اینکه اعتماد شالوده زندگی اجتماعی است که کمرنگ شدن آن آسیب‌های بسیاری به همراه دارد اظهارداشت: پویش اعتماد_ بیدار با هدف ارتقای اعتماد اجتماعی در راستای تولید و تقویت مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است که اهمیت آن در روابط بین فردی، اقتصادی، سیاسی و سازمانی بسیار مورد توجه است.

جلالت تعالی و شکوفایی ابعاد وجودی انسان را در پرتو زندگی اجتماعی و پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: امروزه با تغییرات پرشتاب در جوامع و پیچیدگی بیشتر نهادها شاهد افزایش ابهام، ناشناختگی و غریبه شدن در محیط اجتماعی هستیم که ضرورت توجه به اعتماد اجتماعی و نقش آن در حیات اجتماعی به واقعیتی جدی تبدیل شده است و تلاش در جهت ارتقای اعتماد اجتماعی در زمره وظایف نهادهای فرهنگی و اجتماعی و رسالت آحاد جامعه است.

وی اعلام کرد: این پویش با هدف ارتقای اعتماد اجتماعی در دو بخش اعتماد نهادی و اعتماد بین فردی برگزار می‌شود.

مدیر مجتمع دیجیتال فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعتماد به خانواده و آشنایان و اعتماد به همشهریان، هموطنان و سایر مردم را دو محور بخش اعتماد فردی دانست و بیان کرد: اعتماد به نهادهای آموزشی، سازمان های دولتی، مذهبی و اقتصادی چهار محور بخش اعتماد نهادی است.

وی قالب‌های تولید محتوای این پویش را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ویدئو، تصویر، متن و صوت از قالب‌های مذکور هستند افزود: فیلم کوتاه، موشن گرافیک و انیمیشن در بخش ویدئو، عکس، پوستر، اینفوگرافی، نقاشی و کارتن در بخش تصویر مورد توجه هستند.

به گفته جلالت یادداشت، قطعه ادبی، دلنوشته و داستانک و همچنین پادکست و انواع فایل‌های صوتی از محورهای بخش متن و صوت هستند.

مجری پویش مجازی اعتماد بیدار در گیلان تاکید کرد: در تلاشیم در این پویش با استفاده از ابزارهای فضای مجازی و زبان امروز تعاملات انسانی، حرکتی مثبت در راستای ارتقای اعتماد اجتماعی شکل گیرد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۰ بهمن اعلام کرد و بیان داشت: شناسایی طرح و ایده جدید برای افزایش اعتماد اجتماعی با بهره‌گیری از نوآوری و خلاقیت و همچنین استعدادهای جوان فرهنگی فعال در فضای مجازی از دیگر اهداف برگزاری پویش است.

جلالت با بیان اینکه خلاقیت، بیشترین بازنشر و دیده شدن از مهم‌ترین ملاک آثار برگزیده است اذعان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در پویش باید آثار خود را با هشتگ اعتماد_بیدار در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های نشر محتوا بارگذاری کرده و لینک آن را به دبیرخانه پویش  guilanpuyesh.ir ارسال کنند.

وی با تصریح اینکه به پرمخاطب‌ترین آثار تندیس پویش و جوایزی اهدا می‌شود متذکر شد: اعتماد تکیه‌گاه زندگی است و باید با اعتمادی بیدار، استوار زنده نگه داشته شود.

جلالت با بیان اینکه این پویش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مجتمع دیجیتال خاتم الانبیا برگزار می‌شود، اعلام کرد: اختتامیه این پویش اسفند ماه امسال در رشت برگزار می‌شود.