هماهنگی کامل مدیران برای ارائه خدمات مطلوب سفر نوروزی
هماهنگی کامل مدیران برای ارائه خدمات مطلوب سفر نوروزی
استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی در استان گفت: مدیران، مسئولان دستگاه‌‎های مربوطه و فرمانداران هماهنگی و همکاری لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه) در جلسه ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز افزود: برای استقبال و حضور مسافران نوروزی به استان گیلان باید آمادگی لازم را داشته باشیم و میزبان خوبی برای آنان باشیم، بنابراین ضمن تعریف وظایف دستگاه‌های خدمات سفر در یک ستاد، با همکاری همدیگر کارها و اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و ورود مسافر در ایام‌های مختلف از جمله تابستان و نوروز اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۵۲ میلیون مسافر وارد این استان شده و ۴۲ میلیون نفر اقامت انجام گرفت از این‌رو باید از هم‌اکنون برای حضور مسافران نوروزی اقدامات و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح ظرفیت‌های گردشگری استان خاطر نشان کرد: ضروریست تا ضمن برگزاری جلسه استانی خدمات سفر نوروزی، در همه شهرستان ها جلساتی با همین موضوع از سوی فرمانداران تشکیل و هماهنگی های لازم انجام شود.

دکتر عباسی با تاکید بر حضور همه فرمانداران در جلسات استانداری از جمله خدمات سفر نوروزی اظهار کرد: حضور مدیران دستگاه های اجرایی بویژه در جلسات تصمیم سازی که با حضور استاندار برگزار می شود دارای اهمیت است و باید مسئولان بویژه فرمانداران در آنها به موقع و اثربخش حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید از ظرفیت شهرداران در بخش های مختلف استفاده کنند و با تاکید بر فراهم کردن فضایی زیبا برای مسافران نوروزی در مناطق مختلف استان گیلان استفاده کنند، خاطر نشان کرد: موضوع مبلمان و فضاسازی شهری توجه شود، مسافران به گیلان، مهمانان ما هستند بنابراین باید شرایط خوب گردشگری را برای آنان فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: علاوه بر ارائه خدمات مطلوب و میزبانی خوب از مسافران نوروزی به استان، باید طوری برنامه‌ریزی شود که آرامش شهروندان و روستائیان در مناطق مختلف استان حفظ شده و میزبانی مطلوبی صورت پذیرد.

دکتر عباسی در ادامه با تاکید بر ضرورت و توجه جدی نظارت بر قیمت کالاها در ایام نوروز خاطر نشان کرد: توزیع آرد برای نانوایی ها نیز باید برنامه ریزی و مدیریت شود تا مشکلی برای شهروندان و مسافران در گیلان ایجاد نشود.

استاندار گیلان ضمن تاکید بر آمادگی کامل هلال احمر و اورژانس پیش بیمارستانی در تمام ایام به ویژه در نوروز اظهار کرد: این دستگاه‌ های امدادی باید از امکانات لازم برخوردار باشند تا در صورت ارائه خدمات دچار مشکل نشود.

*بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها در ورودی های گیلان دایر شود

وی با تاکید بر ضرورت طراحی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها در ورودی های گیلان در ایام نوروز بنا به دستور رئیس محترم جمهوری، خاطر نشان کرد: در این بازارچه ها و نمایشگاه ها صنایع دستی و محصولات مختص گیلان به نمایش گذاشته و عرضه شود.

دکتر عباسی به فرمانداران در خصوص راه اندازی نمایشگاه ها و بازارچه ها تاکید کرد و  ادامه داد: نه تنها در ورودی های استان، بلکه جهت معرفی آداب و رسوم، صنایع دستی، میراث فرهنگی، گردشگری و نیز محصولات تولیدی بومی نظیر چای، کلوچه و … باید نمایشگاه ها فصلی و دائمی در نقاط مختلف بویژه در مراکز شهرستانهای دائر شود.

نماینده عالی دولت همچنین بر رعایت شئونات اسلامی عفاف و حجاب به ویژه در اماکن عمومی و دولتی تاکید کرد و اظهار کرد: کشور ایران اسلامی قانون دارد، حریم ها باید حفظ و رعایت شود.

*قدردان مردم بانجابت و مهربان باشیم

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما باید قدر مردم را بدانیم، اظهار کرد: مردم با نجابت و مهربان هستند، آنان با تحمل سختی ها، بر مبانی اعتقادی خود محکم ایستاده اند ما  باید برای رسیدگی و رفع دغدغه ها و مشکلات آنان پیشقدم باشیم.

در این جلسه که فرمانداران شهرستانهای استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان عضو ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز در خصوص میزان آمادگی و چگونگی اقدامات اجرایی برای ارتقای این خدمات گزارش ارائه  دادند.

در خاتمه این جلسه، از لباس سنتی راهنمایان موزه میراث روستایی در ایام نوروز، نرم افراز گیلان گردی و نیز جانمایی و نقشه بوم گردی استان با حضور دکتر عباسی استاندار و نیز معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان