تاکید معاون استاندار گیلان بر استفاده از ظرفیت موسسه‌های خیریه برای مدیریت چالش‌های اجتماعی
تاکید معاون استاندار گیلان بر استفاده از ظرفیت موسسه‌های خیریه برای مدیریت چالش‌های اجتماعی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بر لزوم شبکه‌سازی موسسه‌های خیریه در راستای هدفمند کردن کمک های خیرین و استفاده بهینه از این ظرفیت در مدیریت چالش‌های اجتماعی و طبیعی تاکید کرد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمود قاسم نژاد در جلسه شورای مشارکت‌های بهزیستی که برای اولین بار در استان گیلان برگزار شد با تقدیر از نقش آفرینی موثر خیرین و اشخاص حقیقی در ایفای نقش اجتماعی و امور خیریه، اظهار داشت: خیرین به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه محسوب می شوند که فارغ از هر گونه اجباری به دنبال کمک به رفع مشکلات توانخواهان و مددجویان و سایر دغدغه های اجتماعی هستند.

وی با اشاره به سوابق مشارکت های مردمی از ابتدای تاریخ بشریت به ویژه از صدر اسلام تاکنون، خاطرنشان کرد: در کشور ما نهادهای مختلفی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) متولی کمک به افراد نیازمند و توانخواه جامعه هستند که در راستای افزایش کارایی و استفاده بهینه از این سازمان ها، نیازمند ارائه طرحی یکپارچه و قانونگذاری جهت تجمیع ظرفیت ها در امور خیریه است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان شورای مشارکت مردمی بهزیستی را ساختاری جهت سیاستگذاری راهبردی، جلب، جذب و توزیع کمک های مردمی عنوان کرد و افزود: از جمله مواردی که این شورا باید به دنبال آن باشد؛ شبکه سازی موسسه های خیریه در راستای استفاده بهینه از ظرفیت آنها و ارتقاء کارایی اقدامات خیرخواهانه است.

دکتر قاسم نژاد نظارت دقیق بر موسسه های خیریه را از دیگر مباحث مهم در این حوزه ذکر و تصریح کرد: تشدید نظارت بر این موسسه ها و ارائه گزارش سالانه از سوی آنها از جمله مواردی‌ست که می تواند زمینه ساز ارتقاء اعتماد عمومی و افزایش انگیزه موسسه های خیریه فعال باشد.

وی با تاکید بر لزوم نقش آفرینی موسسه های خیریه هنگام بروز بحران های طبیعی و اجتماعی، گفت: با ساماندهی و تجمیع ظرفیت این موسسه ها، باید از ظرفیت آنها در هنگام بروز بحران به صورت هدفمند استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان استفاده موثر از ظرفیت خیرین استان را از دیگر راهبردهای شورای مشارکت های بهزیستی دانست و افزود: باید با اتخاذ تدابیر مناسب در مناسبت های مختلف و جهت رفع مشکلات و دغدغه های اجتماعی از این ظرفیت بهره برد.