برنامه ریزی و آمادگی لازم جهت استقبال از مسافران نوروزی
برنامه ریزی و آمادگی لازم جهت استقبال از مسافران نوروزی
فرماندار رشت از آمادگی و برنامه ریزی جهت استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و‌گفت: تشدید نظارت‌ها بر بازار جزو برنامه های اصلی است که در قالب اکیپ‌های بازرسی انجام می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه  اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، حمیدرضا امام پناهی امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: باتوجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی باید آمادگی و برنامه ریزی لازم جهت استقبال از مسافران نوروزی انجام گیرد.

 فرماندار شهرستان رشت افزود: دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا وضعیت پذیرش مسافر در استان های شمالی با محدودیت هایی مواجه بود که اکنون هم با توجه به شیوع امیکرون نگرانی هایی وجود دارد که اگر دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، با وضعیت شکننده ای که هست امکان برگشت محدودیت‌ها وجود دارد لذا می‌طلبد‌ که در‌ حوزه‌های مختلف نظیر اصناف و واحدهای اقامتی دستورالعمل ها با جدیت اجرا و پیگیری شود.‌

 امام پناهی با تاکید بر اجتناب از عادی انگاری ها، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که افراد دز سوم واکسن را تزریق کنند، میزان بستری هایی که در همین اواخر داشتیم بیش از ۲۰۰ نفر از کسانی بودند که واکسن را کامل تزریق نکرده بودند، طبق آمار حدود ۹۸۰۰۰ نفر در شهرستان واکسن نزده اند که اینان خود ناقلین هستند.

وی با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون کارکنان مراکز اقامتی و خدماتی، بیان کرد: شرط پذیرش مسافران در مراکز اقامتی باید تزریق کامل واکسن باشد. اگر واکسیناسیون اصناف علی رغم تاکیدات و ابلاغیه ها کامل انجام نشده باشد، نسبت به پلمب آنها اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۳۲ واحد اقامتی و گردشگری فعال در سطح شهرستان داریم که ۲۳۱۳ نفر در این واحدها مشغول به کار می باشند که برای پذیرش مسافران نورزی مهیا می شوند.‌

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اجرای طرح ترافیک نوروزی بیان کرد: در‌ مرکز استان برای هدایت خودروها نیازمند اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی است که برنامه ریزی لازم انجام می گیرد. همچنین شیفت بندی های دستگاه های خدمات رسان انجام و به فرمانداری اطلاع رسانی شود.‌

امام پناهی بیان کرد: همچنین به جهت خدمات رسانی بهتر تاکسیرانی و اتوبوسرانی نسبت به افزایش ساعت کاری در بازه زمانی مختلف اقدام کنند. فعال بودن پایانه های مسافری در ایام تعطیلات نیز مهم است که باید در دستورکار قرار گیرد. ‌

وی اضافه‌کرد:‌ نمازخانه ها و سرویس های بین راهی، ترمینال، فرودگاه و راه آهن هم آماده سازی شوند، استقرار هلال احمر و اورژانس در مبادی ورودی و مواصلاتی شهرستان از دیگر اقدامات مهم است که باید مدنظر قرار گیرد.

 فرماندار شهرستان رشت افزود: از پارک خوابی مسافران و برپایی چادر در بوستان‌ها جلوگیری و در شهرهای اطراف یک مرکز مشخص برای برپایی چادر در نظر‌گرفته شود.

فرماندار رشت گفت: تشدید نظارت‌ها بر بازار جزو برنامه های اصلی است‌که در قالب اکیپ‌های بازرسی انجام می گیرد. همچنین ایجاد نانوایی های کشیک در ایام نوروز در دستورکار قرار گیرد.

امام پناهی خاطرنشان کرد: باید امکان اسکان اضطراری هم پیش بینی شود تا چنانچه شاهد وقوع بارش باران و ناپایداری جوی بودیم در اسرع وقت مسافران را به مکان های امن هدایت کنیم. ‌

وی ادامه داد: معابر کنده‌کاری شده توسط دهیاری ها، شهرداری ها و راهداری ترمیم شود. همچنین ورودی‌های شهری و روستاها باید از زباله و نخاله ساختمانی پاکسازی شوند خصوصا در روستاهای ساحلی که وضعیت مطلوبی نداریم.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت