نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی گیلان به سمت دانش محوری حرکت کند
نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی گیلان به سمت دانش محوری حرکت کند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه علم و دانش در بخش‌های مختلف تعیین کننده است، گفت: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان باید به سمت دانش محوری حرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان دکتر صالح محمدی رئیس سازمان ، در نشست با اعضای جدید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان اظهار کرد: قابلیت‌های کشاورزی گیلان به گونه‌ای است که نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در بخش‌های مختلف افزود: توسعه در همه عرصه بدون پشتوانه مطالعاتی، پژوهشی و علمی امکان پذیر نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر شناسایی و احصاء فرصت‌ها و قابلیت‌ها در این بخش بیان کرد: با درس گیری از فرصت سوزی‌ها و بکارگیری از فرصت‌ها می‌توان از این قابلیت‌ها بهره گرفت.

محمدی با بیان اینکه از ظرفیت‌های موجود باید خلق ثروت کرد، گفت: خودباوری، توجه به ظرفیت‌ها، بکارگیری از دانش و برنامه ریزی درست می‌تواند از یک فرصت و قابلیت، خلق ثروت کند.

وی با بیان اینکه تأمین اقتدار و امنیت غذایی بر دوش جهادگران عرصه کشاورزی سنگینی می‌کند، افزود: اقتدار ملی و امنیت غذایی با قرارگیری در کنار هم و تعامل با یکدیگر صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به جایگاه مؤثر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: نگاه و حرکت نظام مهندسی باید در مسیر کشاورزی سنتی به سمت دانش بنیان و امروزی باشد.

محمدی با بیان اینکه ایده پردازی در حوزه کشاورزی بسیار اهمیت و ضرورت دارد، گفت: فعالیت‌های امروز مسیر دانش بنیان را پیش گرفته است و این نگاه هم باید در کشاورزی سوق داده شود.

وی با اشاره به عضویت ۱۱ هزار نفری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی افزود: این مجموعه ظرفیت و قابلیت ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دارد که باید به آن پرداخته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه عرصه‌های خدمت جای خصومت و تسویه حساب شخصی نیست، گفت: تعامل، همدلی و هم افزایی در مسیر خدمت موجب رضایتمندی عمومی می‌شود.

محمدی با تاکید بر لزوم برقراری وحدت و انسجام در کارها و امورات مردم بیان کرد: وحدت افزایی، استفاده از تجارب دیگران و پرهیز از نگاه خودمحورانه موجب گشایش در بسیاری از کارهای می‌شود.

وی، وحدت و کنار هم بودن‌ها را رمز موفقیت در جنگ تحمیلی برشمرد و افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون رمز بقای نظام، وحدت و انسجام عمومی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه علم و دانش در بخش‌های مختلف تعیین کننده است، گفت: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان باید به سمت دانش محوری حرکت کند.

  • منبع خبر : جهاد کشاورزی گیلان