مصونیت نسبی ۱۰ ماهه در مقابل ابتلای مجدد به ویروس کرونا
مصونیت نسبی ۱۰ ماهه در مقابل ابتلای مجدد به ویروس کرونا
دانشمندان این تحقیق قصد دارند در مطالعه‌ی جداگانه‌ای اثر واکسن‌های کرونا را مورد بررسی قرار دهند.
طبق مطالعه جدید دانشمندان انگلیسی, ابتلای مجدد افراد به ویروس کرونا تا ۱۰ ماه پس از بهبودی، بسیار کم است.

بر اساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کالج لندن (UCL) احتمال ابتلای مجدد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند تا ۱۰ ماه بعد کاهش می‌یابد.

پایگاه خبری “رویترز” در این باره نوشت این مطالعه که در روز پنجشنبه در نشریه “The Lancet Healthy Longevity” منتشر شد، نشان داد که ساکنان خانه‌های سالمندان که قبلاً به کووید۱۹ مبتلا شده بودند, تقریباً ۸۵ درصد کمتر از افرادی که مبتلا نشده در معرض ابتلا هستند.

طبق گفته محققان انگلیسی برای کارمندان این خانه‌های مراقبتی نیز تا ۶۰ درصد احتمال ابتلای مجدد کاهش یافته است.

“ماریا کروتیکوف”، محقق ارشد این مطالعه از موسسه “انفورماتیک بهداشت UCL” گفت: «این واقعا خبر خوبی است که اثرات به جا مانده در این دوره از عفونت مجدد محافظت می‌کند؛ به نظر می‌رسد خطر آلوده شدن برای بار دوم بسیار کم است.»

در این مطالعه ۶۸۲ نفر از ساکنان خانه‌های سالمندان با متوسط ​​سن ۸۶ سال و ۱۴۲۹ کارمند شرکت کردند؛ آزمایشات انجام شده در ماه ژوئن و ژوئیه سال گذشته نشان داد که حدود یک‌سوم افراد از نظر وجود آنتی بادی ویروس کرونا مثبت بودند.

این در حالی است که “الکساندر ادواردز”، دانشیار “فن‌آوری زیست پزشکی” در دانشگاه “ریدینگ” که در این مطالعه مشارکت نداشت، گفت: «هنوز در مورد میزان و مدت زمان محافظت به دنبال ابتلا به ویروس کرونا قطعیتی وجود ندارد.»

دانشمندان این تحقیق قصد دارند در مطالعه‌ی جداگانه‌ای اثر واکسن‌های کرونا را مورد بررسی قرار دهند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم