نشست معاون بهداشت و درمان بنیاد با مدیران عامل بیمارستانهای پارس و آریا رشت
نشست معاون بهداشت و درمان بنیاد با مدیران عامل بیمارستانهای پارس و آریا رشت
نشست معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با مدیرعامل بیمارستان های پارس و آریا رشت (۱۱ خرداد ۱۴۰۰) انجام شد.

به گزارش رشتستان به نقل از ایثار گیلان،در این نشست عباسپور ضمن قدردانی از زحمات پرسنل بیمارستانی در ارایه خدمات به جامعه ایثارگری گفت:همه دستگاه ها خود را موظف می‌دانند که به جامعه ایثارگران خدمت برسانند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شما توانسته اید دینی که به گردن همه است را به خوبی ادا کنید و در مجموع،ایثارگران از خدمات بیمارستانی شما راضی هستند تصریح کرد:گاهی اوقات می توانید نگاه های تخصصی تری نیز به جامعه ایثارگری داشته باشید زیرا ممکن است بیماری بخاطر اینکه چندین وقت بستری بوده و یا بیماری های مزمن جسمی و روحی خاصی دارند با یک درمان ساده دارویی و جراحی خاص مشکلشان مرتفع نشود.
عباسپور اظهار کرد:ما سیاستی که در سال های گذشته داشتیم این بود که بعضی از ایثارگران را به خارج از کشور اعزام می کردیم ولی ۱۰_۱۵ سال است که متخصصین را از خارج از کشور به ایران دعوت می کنیم از این رو با توجه به‌ توانمندی های علمی که در کشور هست کلینیک های خاصی ایجاد گردیده که دیگر نیاز به خارج را مرتفع نموده است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در کل کشور با تعامل خوبی که بین بنیاد و وزارت بهداشت در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد نیازهای درمانی این عزیزان به نحوی مرتفع شده است گفت:در استان‌ها نیز می طلبد در بیمارستان هایی که توان تخصصی بیشتری دارند کلینیک های خاص چند تخصصی تشکیل شود که با حالت تیم بردی خود بتوانند با همدیگر نشستی برگزار کنند و یک بیمار را از لحاظ ارتوپدی،روانپزشکی،روانشناسی و .. مورد بررسی و ویزیت قرار دهند.
عباسپور بیان کرد:این کار را در بیمارستان های ساسان و خاتم الانبیا تهران انجام داده ایم و این امر باعث شده مریض درمان های غیر ضروری از لحاظ دارویی و جراحی و… نگیرد و به درمان اصلی اش که نیاز است برسد.
عبدالله پاکاری نیز با اشاره به سفر یک روزه معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان گیلان گفت:این سفر به جهت پیگیری از وضعیت درمانی ایثارگران در استان گیلان انجام شده است که از جمله برنامه های این سفر بازدید از مراکز درمانی که در حوزه خدمات رسانی به جامعه ایثارگران نقش برجسته و قابل توجه ای دارند است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با قدردانی از مدیریت بیمارستان پارس که خدمات ارزشمندی را تا به امروز به جامعه ایثارگران ارایه کرده اند افزود:حسنی که دارید این است که وقتی خدمات رسانی می کنید بحث رفتاری و اخلاقی شما نیز به گونه ای است که با روحیات لطیف پشت کارشان همراه است که رضایتمندی ایثارگری را بیشتر می کند.
مدیر عامل بیمارستان پارس نیز در این دیدار با بیان اینکه شغل ما این است که‌ ارایه خدمت درست داشته باشیم گفت:ما وظیفه خود می دانیم که به ایثارگران و خانواده های آنان خدمت رسانی داشته باشیم و آنان را در سلامت کامل ببینیم و شما باید به ما کمک کنید که ارایه خدمت ما به این جامعه درست تر باشد.
وی اذعان کرد:خانواده تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران،خانواده هایی هستند که آسیب های خاصی دارند و امیدواریم بتوانیم با کمک هم فشارهایی که با آن روبرو هستند،کاهش دهیم.
همچنین معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با مدیر عامل بیمارستان آریا رشت گفت:بیمارستان آریا از جمله بیمارستان هایی است که جامعه ایثارگری از خدمات تخصصی شما بهره مند می شوند.
به گزارش ایثار گیلان،دکتر عبدالرضا عباسپور با اشاره به نقش ایثارگران در نظام گفت:خدمت به ایثارگران یکی از وظایف اصلی مسئولین است و همه ارکان کشور این احساس را دارند و از لحاظ مذهبی و شرعی وظیفه خود می دانند و همچنین این امر از لحاظ ملی وظیفه همه هست و کسانی که به این نظام خدمت کردند به کشورشان خدمت کردند.
وی ادامه داد: وظیفه ما است که خدمات را تا جایی که امکان داشته باشه به ایثارگر و یا به خانواده معزز ایثارگران،به طوری که شایسته شان باشد در حوزه درمانی که از اولویت هاست ارائه کنیم.
عباسپور با اشاره به جایگاه رزمندگان و سربازان وطن گفت:در تمام دنیا به رزمندگان و کسانی که سرباز وطن خود بودند خدمات ویژه ای را ارائه می کنند که درمان در راس این خدمات است، لذا نظام جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته سعی کرده که از کلیه امکانات کشور برای ارائه خدمات به این عزیزان استفاده نماید.
وی افزود:بنیاد شهید و امور ایثارگران که راسا وظیفه سیاست گذاری و ارائه خدمات به این عزیزان را دارد در کنار خود از توانمندی بیمه‌های کشور استفاده می کند و همچنین این امر محقق نمی شود مگر با همکاری و استفاده از توان تخصصی بخش‌های خصوصی و بیمارستان ها و این اتفاق مدیون همکاری سه جانبه است.
در پایان معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد:با همکاری و تعامل بیشتر می توانیم خدمات خوبی را به ایثارگران و بخصوص جانبازان و خانواده شهدا ارائه دهیم.
در ادامه این نشست دکتر فریدون آقاجانی مدیرعامل بیمارستان آریا،با اشاره به جانفشانی های رزمندگان گفت:ما اماده خدمت رسانی به همه ی اقشار مردم هستیم و خصوصا آنهایی که برای این سرزمین جانفشانی کردند و ما همواره آماده خدمت رسانی در حوزه درمان به آنها هستیم.
مدیرعامل بیمارستان آریا رشت،بزرگترین مانع ارائه شایسته خدمات را عدم تعامل به موقع بین دستگاه‌های اجرایی و بیمارستان ها دانسته و گفت:مشکل اصلی این است که اگر تعامل بین دستگاه های اجرایی و بیمارستان ها بموقع باشد ارائه خدمات دقیق تر و شایسته تر خواهد بود.

  • منبع خبر : ایثار گیلان