در حال حاضر ۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت زرد قرار دارند.
در حال حاضر ۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت زرد قرار دارند.
در حال حاضر ۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت زرد، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و تنها یک شهرستان در وضعیت آبی است.

براساس آخرین آمار کرونا در حال حاضر ۱۳ شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد یک شهرستان در وضعیت آبی و تنها ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند که این نشان از سیر نزولی بیماران کرونایی در استان گیلان دارد.

۱۳ شهرستان در وضعیت زرد گیلان شامل رشت، انزلی، لنگرود، آستارا، تالش، صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه، ماسال، سیاهکل، املش، رضوانشهر، رودبار و فومن بوده و ۲ شهرستان نارنجی رودسر و لاهیجان هستند و تنها شهرستان شفت در وضعیت آبی قرار دارد.

طبق آخرین آمار تا شامگاه یکشنبه ۵ بهمن‌ماه ۴۷۰ نفر در کل بیمارستان‌های استان گیلان بستری بوده که ۱۰۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته (تا شامگاه یکشنبه) به این آمار افزوده شده‌اند لازم به ذکر است که تعداد بستری‌شدگان در ۲۴ ساعت گذشته در شامگاه شنبه ۷۳ نفر بود.

شهرستان‌های رشت، لنگرود، آستارا، آستانه اشرفیه، ماسال و رودبار هفته گذشته در وضعیت نارنجی بوده و این هفته به وضعیت زرد کرونایی درآمدند که این کاهش بیانگر رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان این شهرستان‌ها است؛ شهرستان شفت در ۲ هفته اخیر به‌طور متوالی در وضعیت آبی قرار دارد وضعیت آبی وضعیتی جدید بوده و به ازای ابتلای ۲ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر در شهرستان ها تعریف می‌شود.

شهرستان‌های رودسر و لاهیجان تنها شهرستان‌های در وضعیت نارنجی استان گیلان بوده و در هفته‌های متوالی در این وضعیت به سر می‌بردند که این امر می‌طلبد تا مردم این ۲ شهرستان توجه بیشتری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

لازم به ذکر است که این تبدیل وضعیت‌ها و سیر نزولی شیوع بیماری کرونا در گیلان نباید به منزله بهبود کامل این بیماری در گیلان تلقی شده و موجبات عادی انگاری شهروندان را فراهم سازد زیرا کوچک‌ترین بی‌توجهی و عادی انگاری گیلان را به وضعیت وخیم گذشته برمی‌گرداند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم