لزوم بهره‌‌گیری از دانش تخصصی برای پیشگیری از فساد
لزوم بهره‌‌گیری از دانش تخصصی برای پیشگیری از فساد
سرپرست بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران در نشست دبیران کمیته سلامت اداری این شرکت بر استفاده از دانش تخصصی برای پیشگیری از فساد تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان، حمیدرضا ملکی در این نشست که در  شرکت گاز گیلان برگزار شد، با اشاره به روند تکامل ارزیابی سلامت اداری، اظهار داشت: ارزیابی سلامت اداری برای اولین بار در سال ۹۲ به صورت خود اظهاری و با تمرکز بر آشنایی و بسترسازی برای شرکت‌ها انجام شد و علیرغم تلاشها و اصلاحاتی که تاکنون انجام شده وقتی خروجی و نمود عملی شرکت ها را با رتبه کسب شده مقایسه می کنیم در بعضی از شاخصها متوجه یک فاصله و شکاف می‌شویم و نشان می‌دهد که در تعریف سنجه های ارزیابی و صحت سنجی مستندات، فرایند بکار گرفته شده موثر و کارساز نبوده و البته دلیل دیگر آن هم نبود جایگاه بایسته و شایسته برای مبحث پیشگیری و ارتقای سلامت اداری است.

به گفته ملکی، امور بازرسی در نظر دارد با حمایت آقای چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن حفظ نگاه تیز بین در برخورد با تخلف و انحراف، جایگاه ویژه ای برای پیشگیری از فساد و ارتقاء سلامت اداری ایجاد کند.

وی با اشاره به گستردگی حوزه‌های بازرسی و ارزیابی سلامت اداری، گفت: در نظر داریم تا با ایجاد کارگروه‌های تخصصی و استفاده از کارشناسان و دانش تخصصی هر حوزه، ضمن شناسایی گلوگاه های فساد زمینه گسترش همکاری با امور بازرسی به منظور  ارزیابی دقیق تر و فنی را فراهم آوریم و اصلاح فرآیندها و ساختارهای فسادزا را به صورت سیستمی و با کمک خرد جمعی انجام دهیم.

ملکی در ادامه، خواستار ارتباط و تعامل هرچه بیشتر دبیران و کارشناسان سلامت اداری برای بهینه‌کاوی، دانش افزایی و شناسایی گلوگاه‌های فساد شد و اظهار داشت: برگزاری این قبیل برنامه ها و نشست ها در صورتیکه خروجی عملیاتی داشته باشد می تواند موجب ارتقاء سطح سلامت اداری در سازمان شود.

سرپرست بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران در خاتمه، با اشاره به ابلاغ اصول ۱۲ گانه حاکم بر تحقق نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی از سوی رئیس جمهور و مطالبه و پیگیری نهاد ریاست جمهوری در این خصوص  گفت: همه باید تلاش کنیم تا این اصول در سازمان نهادینه شود.

در ادامه، عیسی جمال‌نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین و میهمانان، گزارشی را از اقدامات و عملکرد این شرکت بیان کرد.

وی با اشاره به برخورداری بیش از ۹۸ درصد خانوارهای گیلانی از نعمت گاز طبیعی و نزدیک شدن به پایان عملیات توسعه گازرسانی در استان، گفت: این شرکت هم‌راستا با سیاست های شرکت ملی گاز ایران، پروژه‌های کیفی گسترده‌ای همچون قرائت آنلاین صورتحساب، مرکز پیام و اتفاقات متمرکز گاز، تلفن گویای ۳۴۱۴ جهت استعلام و پرداخت صورتحساب و نرم افزار موبایلی خدمات الکترونیک گاز گیلان را به منظور افزایش رضایتمندی مردم و مشترکین گاز و در راستای ارتقاء سلامت اداری به انجام رسانده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خاتمه، با ارائه گزارشی از روند رسیدگی به شکایات و درخواست ها در این شرکت، اظهار داشت: این شرکت با راه‌اندازی سامانه مکانیزه رسیدگی به شکایات و درخواست‌ها و پاسخگویی سریع و به موقع به پیام های وارده بوسیله کارشناس مربوطه تا حد زیادی توانسته مسائل و مشکلات مشترکین و متقاضیان در حوزه گاز را برطرف کند.

در ادامه این نشست، از شرکت های برتر در ارزیابی سلامت اداری تقدیر بعمل آمد و پس از آن دبیران و کارشناسان سلامت اداری شرکت ملی گاز طی دو روز در قالب کارگاه آموزشی به بررسی نقاط قوت، ضعف، ابهامات و اشکالات موجود در سنجش سلامت اداری پرداختند.

  • منبع خبر : گاز گیلان