با هرگونه انبار نامتعارف و عدم عرضه کالاها، برخورد خواهد شد
با هرگونه انبار نامتعارف و عدم عرضه کالاها، برخورد خواهد شد
فرماندار رشت با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا، پیش شرط مقابله و کنترل بسیاری از آسیب ها و فشارهای اجتماعی است، گفت: در آستانه تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، با هرگونه انبار نامتعارف، احتکار و قاچاق کالا برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ در ابتدای جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز شهرستان، ضمن تبریک مجدد اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: مواد مخدر و قاچاق کالا، دو معضلی هستند که تبعات ناشی از آن منحصر به بخشی خاص نبوده و کل جامعه را متاثر خواهد نمود.

فرماندار رشت با اشاره به کارنامه موفق و عملکرد پرتلاش پلیس در کشف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و دستگیری قاچاقچیان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد افیونی در سال ۱۴۰۱، بر افزایش عملیات رصد و مراقبت دستگاه های متولی در امر مواد مخدر و قاچاق کالا، در سال پیش رو تاکید کرد.

وی توجه ویژه به مباحث فرهنگی، آموزشی و درمانی را یاریگر پلیس در مبارزه با دو پدیده شوم و زیانبار اعتیاد و قاچاق معرفی و خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه ها در موفقیت طرح های مقابله ای شد.

امام پناهی افزایش تبلیغات محیطی، نظارت بیشتر بر دکه های مجاور مدارس و فراهم آوردن زمینه آموزش‌های لازم مهارتی و کارآموزی در مرکز ماده ۱۶ را از ضروریات مبارزه با مواد مخدر عنوان و بر تشدید نظارت‌ها بر مراکز نگهداری و درمان معتادین و الزام آنها به اخذ مجوزهای قانونی تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تصریح بر لزوم مبارزه برنامه محور با قاچاق کالا در سال جدید و معرفی آسیب‌های قاچاق و احتکار، خاطرنشان کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان، با هرگونه قاچاق، انبار نامتعارف و عدم عرضه کالاها بخصوص تولیدات داخلی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین دستگاه های متولی، به دقت فعالیت واحدهای صنفی عرضه کالاهای سلامت محور مانند عطاری ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و آرایشی را تحت نظر خواهند داشت.

فرماندار رشت با اشاره به استمرار طرح نظارتی اداره صمت در قالب ۳۵ اکیپ بازرسی مشترک با سایر دستگاه ها تا پایان ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: از آغاز اجرای این طرح در پانزدهم اسفندماه جاری تا کنون، ۸۵۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت پذیرفته که در جریان آن ۲۱ مورد پرونده کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال تشکیل و متخلفین به مراجع رسیدگی هدایت گردیده‌اند.

امام پناهی همچنین خواستار هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط ملنند جهاد، تعاونی روستایی، تعزیرات و صمت در رفع مشکلات توزیع کود کشاورزی در بخش کوچصفهان گردید.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت