همگرایی دستگاه‌های اجرایی گیلان برای بهره‌برداری سریعتر از بیمارستان جنرال رشت
همگرایی دستگاه‌های اجرایی گیلان برای بهره‌برداری سریعتر از بیمارستان جنرال رشت
دستگاه‌های اجرایی و خدماتی گیلان به منظور تامین زیرساخت‌های لازم جهت بهره برداری سریعتر از بیمارستان جنرال ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت در محل احداث پروژه حاضر و بر عزم جدی در فراهم‌آوردن زیرساخت‌ها تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ صبح سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ نشست هماهنگی فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم اعم از راه، آب، گاز و برق جهت افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان جنرال ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت در محل احداث این پروژه در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت برگزار شد.

در این نشست دکتر موسی فکور- معاون عمرانی استاندار گیلان، دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مدیران کل و رؤسای سازمان‌های مجری و متولی تامین زیرساخت جهت تسریع در اجرای پروژه حضور داشتند.

دکتر آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست اظهار کرد: شهرستان رشت هیچ بیمارستان جنرالی ندارد و بیمارستان‌های موجود در این شهر یا تک تخصصی‌اند و یا چند تخصصی هستند از این رو بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت نخستین و تنها بیمارستان جنرال دولتی در مرکز استان است.

بیمارستان جنرال ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیز آن نیز پس از اتمام پروژه آغاز می‌شود.

گفتنی است سرانه تخت درمانی در بخش دولتی استان گیلان ۱/۱ بوده و سرانه کشوری آن ۱/۷ است و با راه اندازی بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی جنرال رشت در لاکان، گیلان حداقل دو هزار تخت بیمارستانی همچنان کمبود دارد.

فقدان بیمارستان جنرال در رشت موجب شده تا هزینه درمان به سبب پراکندگی مراکز بیمارستانی با تخصص های متنوع، مضاعف و در وقت و انرژی مردم و کادر درمان به جهت سرگردانی در چند مرکز برای دریافت خدمات سلامت‌محور، اسراف  شود.

دکتر موسی فکور- معاون عمرانی استاندار گیلان در این نشست از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان خواست تا برای بهره‌برداری از این طرح عام‌المنعه سلامت فراتر از ظرفیت خود بهره بگیرند.

بیمارستان جنرال از مطالبات دیرینه مردم گیلان به ویژه شهرستان رشت است و عزم و همت همگانی برای تحقیق این مطالبه ضروری است.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان