نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه هر سازمان هستند
نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه هر سازمان هستند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کارکنان نظام سلامت را ارزشمندترین سرمایه سازمان دانست و گفت: ارزشمندترین سرمایه هر سازمان، نیروی انسانی است که به حول قوه الهی در دانشگاه ما در همه حوزه ها، وجود دارند.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر  – چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه، در همایش کارکنان حوزه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن همایش‌های مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت، کارکنان نظام سلامت را ارزشمندترین سرمایه سازمان دانست و اظهار کرد: ارزشمندترین سرمایه هر سازمان، نیروی انسانی است که به حول قوه الهی در دانشگاه ما در همه حوزه‌ها از جمله مراکز آموزشی، پژوهشی، و بهداشتی و درمانی وجود دارند.

وی با بیان اینکه باید با داشتن اعضای محترم هیئت علمی توانمند، کارکنان پرتلاش و دانشجویان عزیز به خود بالید، افزود: سرمایه انسانی موجود در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از منابع اصلی و ظرفیت گران سنگ نظام بهداشت و درمان استان محسوب می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دوره کنونی پیرامون منابع انسانی، گفت: حفظ و کرامت انسانی همه صاحبان فرآیند و توزیع متوازن و عادلانه نیروی انسانی در راستای توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت از اولویت‌های برنامه دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

دکتر آشوبی گفت: خوشبختانه اصلاح و مهندسی ساختار منابع انسانی در زمان تصدی اینجانب در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه مورد تاکید و توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی علوم پزشکی گیلان برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت است، گفت: باید تمام اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت توسعه نظام سلامت استان و ارتقای عادلانه آن معطوف شود.

دکتر آشوبی اقدامات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در بخش توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی مثبت ارزیابی کرد و گفت: اقدامات مالی صورت گرفته به ویژه در روزهای پایانی سال گذشته مثبت بوده در حال حاضرکارانه پرداختی به همکاران در تحول شهری به‌روز و پرداختی به همکاران پزشک تا مهرماه سال گذشته، کارانه پرسنل تا شهریور ماه سال گذشته و اضافه کار تا اسفند سال پیش پرداخت شده و در پرداخت حق ماموریت‌ها، تعرفه خدمات پرستاری، آنکالی، مقیمی، حق‌التدریس، پرداخت به پزشکان خانواده و کمک هزینه دانشجویی نیز وضعیت نسبتاً مطلوبی داریم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما کاهش مانده معوقات و حذف آن در ساختار مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، تصریح کرد: مشکلات و چالش‌های مدیریتی، منابع و برنامه ریزی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تلاش مضاعف و به‌صورت علمی در حال دنبال شدن است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت، خاطرنشان کرد: استقرار برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر و سیاست‌های جوانی جمعیت، از مهمترین برنامه‌های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، که باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ملی و استانی نسبت به تحقق آن اقدام کرد.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان