مردم باید طعم شیرین عدالت را بیش از پیش بچشند
مردم باید طعم شیرین عدالت را بیش از پیش بچشند
استاندار گیلان با بیان اینکه تعامل و هم افزایی مدیران و نمایندگان حوزه‌های گوناگون اجرایی، قضایی و قانونگذاری، یکی از مهم‌ترین عوامل حرکت رو به رشد استان محسوب می‌شود، گفت: آحاد جامعه خواهان برقراری عدالت هستند و باید با هم افزایی بیشتر، مردم طعم شیرین عدالت را بیش از پیش بچشند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر (شنبه) در نشست رییس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی گیلان، هم افزایی و تعامل مدیران حوزه‌های گوناگون را از پایه‌های اصلی رشد و پیشرفت استان دانست و گفت : نمایندگان قوای سه گانه در استان، با همکاری و همدلی می‌توانند فضا را برای دو اصل مهم و حیاتی ایجاد آرامش و امنیت و تسریع در حرکت به سمت رشد و توسعه ، فراهم کنند.

وی با تاکید بر انجام وظایف محوله و خدمت به هم استانی ها با تکیه بر کار جهادی، افزود: اهداف مهمی چون حفظ و توسعه عدالت و رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه، با فعالیت مضاعف، کار جهادی و تلاش شبانه روزی محقق خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از زحمات مسئولان و اعضای شورای قضایی استان، تصریح کرد: اینک نیز فرد باتجربه‌ای ریاست دستگاه قضا در استان را برعهده گرفته و افق روشنی پیش رو است تا گره‌هایی که در خصوص فساد، عدالت و سایر موارد وجود دارد را در این تعامل باز کرده و در همه عرصه ها بیش از پیش موفقیت کسب کنیم.

وی ادامه داد: تعامل دستگاه قضا در گیلان با دستگاه‌های اجرایی از گذشته بسیار مناسب بوده و به طور قطع از این پس نیز این تعامل و همکاری بیشتر خواهد شد تا گام های بلندی را در راه اهداف عالی نظام در راستای رفع تبعیض و مبارزه با فساد برداریم.

استاندار گیلان اضافه کرد: هم اینک شاهد هماهنگی و تعامل بسیار خوب سه قوه در کشور هستیم که دشمنان این تعامل را بر نمی‌تابند و دست به فتنه‌های مختلف می زنند اما آنان چون همیشه ناکام مانده و کارها در کشور با سرعت پیش می رود و ما در استان گیلان نیز در همین راستا حرکت رو به جلو داریم.

*رئیس کل دادگستری: تلاش استاندار و سایر مسئولان در گیلان ستودنی است

رییس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست، با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های مناسب موجود در استان و تجارب ارزشمند مدیریت اجرایی، به ویژه در دو حوزه کاهش نرخ بیکاری و افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌ها در گیلان، گفت: کمک و همراهی به منظور اجرای برنامه‌های دولت، با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب از مهم‌ترین مطالبات رییس قوه قضاییه از زیر مجموعه این قوه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی افزود: می توان با افزایش همکاری‌ها و هم افزایی‌ها بین قوای مختلف، حرکت قطار توسعه همه جانبه استان را سرعت بخشید و برای رشد و شکوفایی گیلان نیز گام‌های موثرتری برداشت.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۰۸ درصد از تعهداتی شغلی در گیلان انجام شده و از سوی دیگر ۱۷۲ واحد تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل دوباره به چرخه فعالیت بازگشتند که یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی همین بخش است که این هم موفقیت دیگر استاندار است که توانست در این بخش موفق عمل کند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی بیان کرد: باید با تدبیر عمل کرد و همه دستگاهها تعامل و همکاری مناسبی با هم داشته باشند که خوشبختانه این تعامل در گیلان پررنگ است.

وی در ادامه گفت: هر بخش که احساس شود که دستگاه قضا باید حضور داشته باشد، ما ورود خواهیم کرد و این آمادگی را داریم که در مشکلات قضایی و حقوقی برای واحدهای تولیدی و سایر موارد ورود کرده و مشکلات را در چارچوب قانون مرتفع سازیم و در این راستا آماده همه گونه همکاری هستیم.

رئیس کل دادگستری گیلان بیان کرد: دشمنان تمام تلاش خود را بسیج کردند تا مردم را نسبت به مسئولان بدبین کنند در حالی که مسئولان خادم مردم هستند و به همین دلیل اقداماتی که باعث بی اعتمادی می شود را باید کاهش داد و از بین برد که مهمترین راه حل آن، داشتن وحدت کلمه است.

  • منبع خبر : استانداری گیلان