مراسم تجلیل از همسر شهید محمد همرنگ نژاد برگزار شد
مراسم تجلیل از همسر شهید محمد همرنگ نژاد برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان،

همزمان با فرارسیدن ۲۲اسفند و گرامیداشت مقام شهدا، مراسم تجلیل از همسر شهید محمد همرنگ نژاد از شهدای دفاع مقدس با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین ریحانی، مدرس حوزه های علمیه، پژوهشگر دینی و استاد دانشگاه در اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

مراسم تجلیل از همسر شهید محمد همرنگ نژاد از شهدای دفاع مقدس امروز شنبه(۲۳اسفند) با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین ریحانی، مدرس حوزه های علمیه، پژوهشگر دینی و استاد دانشگاه و نیز مشارکت جمعی از مسئولین و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد.

مدرس حوزه های علمیه رشت در ابتدای این مراسم ضمن تبریک عید مبعث به ویژگی های شخصیتی پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: آن حضرت شخصیتی کامل داشتند. اخلاق، منش و نیز مردمداری حضرت محمد(ص) از جمله خصایص منحصر به فرد ایشان بود که همگان به آن اذعان داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ریحانی در ادامه به سختی ها و دشواری های فراوان پیش روی آن حضرت برای گسترش دین اسلام در میان اعراب نیز اشاره کرد و گفت: آن حضرت در روزهای آغازین رسالت مهم خویش متحمل هزینه های فراوانی از نظر جسمی، روحی و مادی شد، اما صبر و استقامت وی مانع هرگونه شک و ابهامی در بین پیروان دین اسلام در آن روزهای سخت و طاقت فرسا شد.

این پژوهشگر دینی و استاد دانشگاه در ادامه با برشمردن خصیصه های پیروان راستین عدالت و برابری، اطاعت از فرامین رهبری و نیز جانفشانی در راه اسلام را از مهم ترین  ویژگی های یک مسلمان واقعی دانست و شهدای اسلام را الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان در همه ابعاد زندگی معرفی کرد.

حجت الاسلام ریحانی با گرامیداشت یاد و نام همه شهدای اسلام و ایران و شهدای سلامت که با همه وجود خویش برای اعتلای نام میهن عزیزشان جان خود را نثار کردند، همگان را به پیروی از راه و آرمان های آنان دعوت کرد.

در ادامه این مراسم همسر شهید محمد همرنگ نژاد از شهدای دفاع مقدس ضمن مرور خاطرات این شهید والامقام تحمل رنج نبود همسر خود را با حضور در کنار خانواده های شهدا، شرکت در مراسم های مذهبی برای ائمه معصومین و ذکر و یاد خدا ممکن دانست.

تجلیل از همسر شهید محمد همرنگ نژاد پایان بخش این مراسم بود.

گفتنی است، شهید محمد همرنگ نژاد روز ۲۳ خرداد ۱۳۲۹ در بخش سنگر از توابع شهرستان رشت در خانواده ای مذهبی و روحانی دیده به جهان گشود. وی همواره اطرافیان خود را به ادای فرائض دینی سفارش می کرد و خبر شهادت خود را مدت ها قبل به خانواده و همرزمانش داده بود. وی پس از سال ها حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل ۱۵ بهمن ماه سال  ۱۳۶۵ در سن ۳۶ سالگی در عملیات منطقه تبور جاده کوشک به خرمشهر در اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نایل و پیکر پاک و مطهر وی در گلزار شهدای شهر رشت به خاک سپرده شد.