لزوم مشارکت فعالانه دستگاه‌های اجرایی در مسیر تحقق رشد اقتصادی گیلان
لزوم مشارکت فعالانه دستگاه‌های اجرایی در مسیر تحقق رشد اقتصادی گیلان
استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان بر لزوم پیگیری مجدانه مدیران استانی برای درج پیشنهادات توسعه‌ای در روند تدوین لایحه بودجه 1401 و نیز مشارکت فعالانه دستگاه های اجرایی در مسیر تحقق رشد اقتصادی گیلان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (پنچشنبه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان با قدردانی از اجرای برنامه‌های مطلوب در هفته دفاع مقدس و مشارکت مؤثر مردم، به برنامه‌های آیت‌الله دکتر رئیسی رئیس‌جمهوری مبنی بر ایجاد تحول و جهش اقتصادی اشاره و اظهار کرد: در جهت تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد استان، مشارکت تمامی دستگاه‌ها برمبنای برنامه‌های ابلاغی دولت خصوصاً سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان نقشه راه مورد تأکید و ضروری است.

وی بر لزوم جذب تسهیلات مندرج در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تأکید و با اشاره به اینکه در سال گذشته و ماقبل در این حوزه گیلان از استان های موفق بوده و در پرداخت تسهیلات کرونایی نیز برتر بوده، گفت: نظارت بر اجرای دقیق برنامه‌ها در این خصوص بر عهده کارگروه استانی با راهبری معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: براساس ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی، اولویت این تسهلات با طرح های نیمه‌تمام، پروژه‌های با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد و طرح های ایجادی و توسعه‌ای است.

وی همچنین بر ضرورت پیگیری مستمر دستگاه‌های اجرایی برای لحاظ شدن پیشنهادات توسعه‌ای استانی در روند تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ و جذب منابع اعتباری ملی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گیلان تأکید کرد.

در این جلسه کوچکی نژاد و آقازاده از نمایندگان مردم رشت و فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

همچنین دستورالعمل بند الف تبصره ۸۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز توسط مدیرکل اقتصادی و دارایی گیلان تشریح شد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان