رشد ۹ درصدی بیمه شدگان گروه دانشجویان تامین اجتماعی استان گیلان در سه ماهه نخست سالجاری
رشد ۹ درصدی بیمه شدگان گروه دانشجویان تامین اجتماعی استان گیلان در سه ماهه نخست سالجاری
تا پایان خردادماه سالجاری 1695 نفر در استان گیلان در زمره بیمه دانشجویان تحت پوشش قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، محمدرضا رسولی سرپرست معاونت تعهدات بیمه ای این مجموعه با اشاره به اینکه بیمه دانشجویان یکی از زیرگروههای مشاغل آزاد است که در سالهای اخیر با هدف تحقق ماموریت این سازمان در اشاعه و گسترش پوشش های بیمه ای به اقشار مختلف عملیاتی گردیده است افزود : تا پایان سال ۱۳۹۹ مجموع تعداد دانشجویان تحت پوشش در استان حدود ۶۰۰ نفر بود .

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ این رقم با افزون بر ۱۵۰ درصد رشد به ۱۵۵۴ نفر رسید اظهار داشت : در سه ماهه نخست امسال نیز ۱۴۱ نفر به این جرگه پیوسته و در پایان خردادماه ۱۶۹۵ نفر در سطح استان تجت پوشش بیمه دانشجویان بوده اند .

سرپرست معاونت تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان ، این میزان رشد در سالجاری را معادل ۹ درصد برشمرده و خاطر نشان ساخت انعقاد این نوع بیمه به شکل غیرحضوری و از طریق سامانه es.tamin.ir امکانپذیر بوده و علاقمندان میتوانند سه نرخ مختلف با دامنه تعهداتی متنوع شامل بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی را انتخاب نمایند .

شایان ذکر است با انعقاد این قرارداد بیمه ای و انتخاب پوشش مذکور ، دانشجویان در سالهای تحصیل علاوه بر کسب دانش و طی مدارج علمی قادر خواهند بود به ایجاد سابقه بیمه ای نیز بپردازند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان