ضرورت طراحی و احداث نمادهای متناسب با فرهنگ گیلان در مبادی‌های ورودی‌ استان گیلان
ضرورت طراحی و احداث نمادهای متناسب با فرهنگ گیلان در مبادی‌های ورودی‌ استان گیلان
نماینده عالی دولت در استان بر ضرورت طراحی و احداث نمادهای (اِلِمان‌) متناسب با فرهنگ گیلان در مبادی‌های ورودی‌ تأکید کرد و گفت: نظارت بر خودروها در محور رودبار، آستارا و چابکسر هوشمندسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر (جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ ) در حاشیه بازدید از ورودی گیلان در گلوگاه چابکسر که با همراهی فرماندهی انتظامی استان انجام گرفت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های مسافرخیز در کشور است، اظهار کرد: محور چابکسر، رودبار و آستارا سه مبادی ورودی استان هستند که باید نمادهای شایسته در این سه مبادی احداث شود.
وی با تاکید بر لزوم توجه به زیباسازی مبادی ورودی استان، گفت: اقدامات عملیاتی در ورودی چابکسر و آستارا در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی می‌شود اما در محور رودبار به دلیل روند تکمیل آزادراه رشت-قزوین با تاخیر انجام می‌گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش سیما و منظر ورودی‌های استان در توسعه اقتصادی منطقه، بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک گیلان دروازه ورود به کشورهای اروپایی، آسیای میانه و حوزه قفقاز می‌شود و سفرای کشورهای مختلف به این استان‌ سفر خواهند کرد لذا باید مبادی ورودی استان به بهترین نحو زیباسازی شود.
دکتر عباسی هوشمندسازی مبادی ورودی استان را نیز یک‌ اصل مهم دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و با اهتمام نیروی انتظامی تمامی مبادی ورودی استان گیلان در محورهای رودبار، آستارا و چابکسر هوشمندسازی و الکترونیکی خواهند شد.
وی با اشاره به مهمان‌نوازی مردم گیلان و پذیرایی از مسافران اظهار کرد: باید نمادهای استان گیلان همچون ساحل، دریا، کوه و محصولات کشاورزی در طراحی مبادی ورودی آستارا، رودبار و چابکسر پیش‌بینی شود.

  • منبع خبر : استانداری گیلان