فرهنگ ترافیک با آموزش های مستمر در جامعه نهادینه می شود
فرهنگ ترافیک با آموزش های مستمر در جامعه نهادینه می شود
رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل گیلان به توسعه زیر ساخت مخابراتی پرداخت و اذعان کرد: توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات سریع در حوزه راهداری بسیار حائز اهمیت بوده، لذا موانع این حوزه شناسایی و برطرف شود.

علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ،در هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل گیلان ،  که با حضور جمعی از نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  بر گزار شد، اظهار کرد: توسعه  و ایمنی راهها از اهم موضوعاتی است که نیازمند پیگیری مستمر می باشد.

رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل گیلان به توسعه زیر ساخت مخابراتی پرداخت و اذعان کرد: توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات سریع در حوزه راهداری بسیار حائز اهمیت بوده، لذا موانع این حوزه شناسایی و برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در بحران کرونا ویروس شاهد کاهش ورود مسافر بودیم خاطر نشان کرد : ۳۰  تا ۴۰ درصد ورودگردشگر به استان نسبت به گذشته کاهش داشته است.

اوسط اکبری مقدم در ادامه تصریح کرد: در اجرای برنامه ها اتخاذ شیوه های نوین و کاربردی در اجرای برنامه ها باید مد نظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه آموزش و ارتقا فرهنگ ترافیک از مقوله هایی است که بایستی مورد توجه باشد افزود: در بحث آموزش در حوزه روستایی به صورت جدی پیگیری می شود.

رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل گیلان خاطر نشان ساخت: پراکندگی تصادفات در جاده های استان مدیریت را سخت تر کرده است،.

اکبری مقدم در پایان از فعالیت های گسترده پلیس راه ، راهداری وسایر دستگاه های اجرایی تشکر و قدردانی کرد .

* ساماندهی کارت هوشمند کامیون ها پیگیری می شود

  فریبرز مرادی در هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی  حمل و نقل گیلان ،  که با حضور جمعی از نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط بر گزار شد، اظهار کرد : مقوله ارتقای ایمنی جاده های استان از اهم       برنامه های است که با جدیت درحال پیگیری است.

مدیرکل راهداری ، حمل و نقل جاده ای گیلان  با بیان اینکه رعایت وزن مجازحمل بار از جمله مواردی است که در راستای ارتقاء ایمنی تردد مانع از آسیب رساندن به  سرمایه های ملی می شود گفت : رسیدگی به تخلفات اضافه تناژ در کنار راه اندازی گشتهای نظارتی نامحسوس با مشارکت پلیس راه استان یکی دیگر از موضوعات جدی است که از سوی این اداره کل در راستای برخورد با تخلفات اضافه تناژ بصورت مستمر در حال پیگیری می باشد.

مرادی اذعان کرد : در راستای رعایت تناژ مجاز حین بارگیری کامیون ها در معادن ، جلساتی با سازمانهای  مربوطه  برگزار شد،  مقدمات لازم در این بخش در حال پیگیری است.

وی ادامه داد : رصد میزان پیمایش کامیون ها در هنگام فعالیت در حوزه جابجایی کالا  با کارت هوشمند امکان پذیر می باشد.و دارا بودن کارت هوشمند یکی از الزامات اصلی دریافت سهمیه سوخت بر اساس میزان کارکرد می باشد.

شایان ذکر است : در این جلسه هر یک از دستگاههای عضو کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل گیلان گزارش هایی را ارائه دادند

  • منبع خبر : وزارت راه و شهرسازی