بازنشسته ۱۰۰ ساله پیرترین مستمری بگیر تامین اجتماعی گیلان است
بازنشسته ۱۰۰ ساله پیرترین مستمری بگیر تامین اجتماعی گیلان است
حدود 20 درصد از مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان را سالمندان تشکیل داده و بیست درصد دیگر را هم افراد کمتر از پنجاه سال تشکیل میدهند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۷۵ هزار نفر که افزون بر ۱۱۰ هزار نفر آنها را بازنشستگان تشکیل میدهند در زمره مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی در استان هستند افزود : ۵۸۰۰۰ بازمانده و ۷ هزار از کارافتاده ، دیگر گروههای مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان را تشکیل میدهند .

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۵۰۰۰ نفر از این تعداد را افراد بالای ۶۵ سال یعنی سالمندان تشکیل میدهند که برخلاف تصور عامه صرفاً بازنشسته نبوده بلکه بخشی از آنها در گروه بازماندگان یعنی همسر و حتی بعضاً فرزندان بازنشسته متوفی و یا ازکارافتاده هستند اذعان داشت : نکته قابل تامل اینکه در دو دهه اخیر و با اجرایی شدن قانون سخت و زیان آور شکل گیری پدیده بازنشستگی حتی قبل از چهل سالگی نیز رقم خورده و در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان را افراد کمتر از پنجاه سال تشکیل میدهند که نیمی از این جمعیت را ازکارافتادگان و بازماندگان شامل میشوند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه یکی ازویژگی های تعهدات بلندمدت سازمان تسری آن به افراد خانواده میباشد بگونه ای که پرونده های مستمری متعددی با بیش از ۳۰ یا ۴۰ سال پرداخت در سطح استان وجود دارد که پس از فوت فرد بازنشسته ، همسر وی و بعد فرزندان مشمول هنوز درحال دریافت میباشند خاطر نشان ساخت درکنار مستمری بگیرانی که از سالها پیش تحت پوشش بوده اند تنها در سالجاری حدود ۱۰ هزار نفر به این جرگه پیوسته اند که این موضوع بیانگر این است که بین مستمری پرداختی استان در ماه پایانی سال با فروردین حدود ۵۰ میلیارد تومان تفاوت وجود دارد .

علی حسین نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون ماهانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان انواع مستمری توسط تامین اجتماعی گیلان به مشمولین پرداخت میگردد اظهار داشت متوسط بیمه پردازی مستمری بگیران سازمان کمتر از بیست سال میباشد .

وی خاطر نشان ساخت : بازنشسته ۱۰۰ ساله لاهیجانی مسن ترین مستمری بگیر استان محسوب میگردد که در سال ۱۳۶۹ بازنشسته شده و تاکنون سی و دو سال مستمری دریافت نموده است .

شایان ذکر است بازنشسته ۱۰۰ ساله دیگری نیز در بندرکیاشهر پس از سی و شش سال دریافت مستمری ، در سالجاری به سرای باقی هجرت نمود .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان