کارگاه آموزشی برنامه نیازسنجی سلامت جامعه و طراحی مداخلات ارتقای سلامت در رشت برگزار شد
کارگاه آموزشی برنامه نیازسنجی سلامت جامعه و طراحی مداخلات ارتقای سلامت در رشت برگزار شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کارگاه آموزشی برنامه نیازسنجی سلامت جامعه و طراحی مداخلات ارتقای سلامت، بر اهمیت آموزش به مردم در حوزه‌های بهداشتی مطابق با دانش روز، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا) ؛ دکتر اسماعیل نورصالحی – معاون بهداشتی دانشگاه در کارگاه آموزشی برنامه نیازسنجی سلامت جامعه و طراحی مداخلات ارتقای سلامت که با مشارکت کارشناسان گروه آموزش و ارتقای سلامت شهرستان‌ها در سالن اجلاس معاونت بهداشتی برگزار شد، گفت: آموزش بهداشت از اهمیت قابل توجهی برای ارتقای سلامت جامعه برخوردار است و اقداماتی که کارشناسان این گروه انجام می‌دهند باید متناسب با دانش روز و مطابق با نیازهای مردم باشد.

وی یادآور شد: آموزش در حوزه‌ی بهداشت مورد غفلت واقع شده در حالی که باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد، زیرا تاثیری که آموزش در ارتقای سلامت مردم دارد غیرقابل انکار است.

دکتر نورصالحی در ادامه با بیان اینکه ارتباط گیری با مردم و آموزش آن‌ها نیازمند فنون ارتباطی دقیقی است، اظهار داشت: باید بتوان با زبان آشنای مردم با آن‌ها ارتباط گرفت و با آموزش، نیازهای آن‌ها را رفع کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه در پایان، تصریح کرد: کارشناسان گروه آموزش سلامت باید دانسته‌های خود را بروز کرده و در شرایط مختلف با جلب اعتماد مردم، آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهند.

لازم به ذکر است؛ در خاتمه، نسخه‌ی سوم برنامه‌ی نیازسنجی سلامت جامعه و طراحی مداخلات ارتقای سلامت (ابلاغی از سوی دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت) برای حاضرین، تبیین شد./ص

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان