کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوای گیلان طی دو روز آینده
کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوای گیلان طی دو روز آینده
مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و عنوان کرد: از عصر فردا شاهد بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید و خیلی شدید و تگرگ به ویژه در عصر و شب خواهیم بود.

محمد دادرس، آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد جنوبی در ارتفاعات و دامنه ها دانست و اظهار کرد: ماسوله با ۳۴ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۲۸ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط حال حاضر استان هستند.

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان می دهد طی امروز با افزایش دما و وزش باد جنوبی مواجه هستیم، افزود: از جمعه به تدریج با نفوذ سامتنه بارشی و خنک به منطقه شمالی شدن جریانات پیش بینی می شود و شرایط برای ابرناکی و مه آلودن شدن هوا و کاهش دما فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و عنوان کرد: از عصر فردا شاهد بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید و خیلی شدید و تگرگ به ویژه در عصر و شب خواهیم بود.

دادرس با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا عصر شنبه در استان ادامه دارد، اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل ها، آسیب به سازه ها، شکستگی شاخه ها و سقوط درختان، رانش و لغزش و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی بیشینه ارتفاع موج دریا طی امروز را ۶۰ سانت دانست و متذکر شد: فردا شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا هستیم و ارتفاع موج به یک و نیم متر خواهد رسید که برای فعالیت های مرتبط نامناسب است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا