طرح افزایش تاب آوری شبکه توزیع برق به صورت روزانه در گیلان انجام می‌شود
طرح افزایش تاب آوری شبکه توزیع برق به صورت روزانه در گیلان انجام می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: اجرای طرح جهادی افزایش تاب آوری شبکه به صورت روزانه و با برنامه ریزی مدون در سطح استان انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری- محمد تقی مهدی‌زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان افزود: از جمله اهداف اصلی این طرح می توان به افزایش تاب آوری و پایداری شبکه های فشار متوسط و کاهش مدت زمانی خاموشی ها در اثر شرایط نامساعد جوی اشاره کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به انباشت فرسودگی و تخریب شبکه‌های توزیع برق از گذشته تاکنون به دلیل شرایط جوی استان از جمله رطوبت بالا، وقوع بحران های جوی در نقاط مختلف گیلان از جمله بارش برف‌های سنگین، تندباد و رانش زمین ضروری است تعمیرات شبکه با جدیت و برنامه ریزی انجام شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان بیان کرد: در طول سال علاوه بر قطعی برق بر اثر عیب و تخریب تاسیسات در شرایط جوی، ناپایداری بر اثر برخورد شاخه درخت یا سایر اجسام خارجی در شبکه برق رسانی رخ می دهد؛ این امر باعث تحمیل خاموشی‌های متعدد با مدت زمان طولانی به مشترکین می شود، لذا طی ۲ سال اخیر علاوه بر پیگیری کاهش مدت زمانی خاموشی‌ها، پایش و حذف این گونه موارد برای کاهش تعداد خاموشی‌ها نیز در دستورکار شرکت توزیع برق گیلان قرار دارد.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: در این راستا نیز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون برنامه ریزی دقیق به همراه بسیج امکانات داخلی انجام شده تا ۵۳۶ مرحله طرح مذکور اجرایی شود و ۱۹۲ فیدر ( منبع تغذیه برق) و بیش از ۷۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط نیز مورد اصلاح قرار گیرد که برای این مجموعه اقدامات بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان اذعان داشت : با وجود اجرای طرح مذکور در استان و با وجود چندین مرحله وقوع تندباد، سیل، بارش برف، شبکه های توزیع برق گیلان از پایداری مناسبی نسبت به سالیان گذشته برخوردار بود.

مهدی زاده بیان کرد: تمامی اقدامات مذکور با تلاش کارکنان بخش بهره برداری و عملیاتی شرکت انجام شده و تلاش شد با حداقل هزینه، بیشترین بهره وری ممکن حاصل شود که این خود نشان دهنده اهمیت تامین برق پایدار برای مشترکین است و کارکنان توزیع برق گیلان با آمادگی کامل برای دستیابی به هدف جلب رضایتمندی مردم و پاسخگویی هرچه بهتر تلاش می کنند.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان