شستشوی و لایروبی ۱۴۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای گیلان
شستشوی و لایروبی ۱۴۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای گیلان
به منظور پاكسازي شبكه و كنترل پس زدگي فاضلاب، بيش از 146 کيلومتر از شبكه جمع آوري فاضلاب در شهرهاي استان گیلان طي سه ماهه اول سال جاری شستشو و لايروبي شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با اعلام این خبر گفت: شستشوی ولایروبی  شبکه های جمع آوری فاضلاب با هدف حفظ بهداشت، کنترل پس زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان، در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد که بر اساس برنامه زمان بندی شده نسبت به اجرای آن اقدام شده است.

مازیار علی پور با اشاره به رفع ۱۷۴ مورد حادثه در انشعابات فاضلاب و رفع هزار و ۴۴۳ مورد حادثه در شبکه های جمع آوری فاضلاب و اصلاح شبکه فاضلاب بطول ۱٫۹ کیلومتر درسه ماهه اول  سال جاری گفت: اقداماتی همچون وصل نکردن آب باران به شبکه جمع آوری فاضلاب، جلو گیری از ریختن زباله، نخاله، مواد نفتی، اسیدی و چربی های ناشی از پخت و پز واحد های صنعتی، رستورانها و صنوف مشابه به داخل شبکه و درون منهول های فاضلاب از اصول بهره برداری درست از شبکه فاضلاب شهری است.

وی تاکید کرد؛ مشترکین با رعایت این اصول از گرفتگی در شبکه و پس زدگی فاضلاب به منزل خود و دیگر شهروندان و بروز حادثه برای افراد و خسارت به تاسیسات که جزء اموال عمومی هستند جلوگیری کنند

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان