بازدید دکتر صالح محمدی و هیات همراه از واحدهای تولیدی شهرستان تالش
بازدید دکتر صالح محمدی و هیات همراه از واحدهای تولیدی شهرستان تالش
دکتر صالح محمدی رئیس سازمان جهادکشاورزی بهمراه مهندس طالبی رئیس امور عشایر استان و مهندس جعفر پور مدیرکل تعاون روستایی استان و دکتر بابایی مدیرکل دامپزشکی استان گیلان از تاسیسات و واحدهای تولیدی بخشهای محتلف کشاورزی شهرستان تالش بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی گیلان؛ در بازدید یک روزه رئیس سازمان که با همراهی مهندس موسوی معاونت تولیدات گیاهی  و مهندس جانبازی معاونت توسعه و نیروی انسانی سازمان انجام شد ، پس از برگزاری برنامه ملاقات عمومی و دیدار چهره به چهره با مردم شریف شهرستان تالش با خانواده معزز شهید کوهی دیدار و گفتگو کردند.

دکتر صالح محمدی ضمن بازدید از یک واحد سردخانه و سورتینگ کیوی شهرستان بیان داشتند: سطح زیرکشت کیوی در تالش ۴۱۵۰ هکتار است که امسال با افزایش تولید نسبت به سال قبل ، میزان ۱۴۰ هزار تن کیوی تولید و ۹۰ هزار تن صادرات داشتیم .

دکترصالح محمدی افزودند: شهرستان تالش با داشتن ۴۶ واحد سردخانه ظرفیت نگهداری ۱۰۰ هزارتن محصولات کشاورزی را دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان و هیات همراه در ادامه بازدید یک روزه خود از مزرعه تولیدی ماهیان خاویاری آقای امام قلی وند در سطح ۵هکتار با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن خاویار نیز بازدید کردند.

شایان ذکر است شهرستان تالش با داشتن ۱۱مزرعه پرورش ماهیان خاویاری، ظرفیت تولید ۳۱۸ تن خاویار را داشته و شرایط صادرات محصولات این مزارع به اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارد.

  • منبع خبر : جهاد کشاورزی گیلان